شناسهٔ خبر: 52153123 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

آتش زدن پرچم و تخریب دفتر اتحادیه اروپا در بروکسل از سوی معترضان

فارس

رسانه‌ها از درگیری پلیس شهر بروکسل در بلژیک با معترضان ضد قرنطینه و حمله به دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در این شهر خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، منابع خبری شبانگاه شنبه از حمله معترضان بلژیکی به مقر اتحادیه اروپا در شهر «بروکسل» و آتش زدن پرچم اتحادیه اروپا خبر دادند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، این تظاهرات ضد محدودیت‌های کرونایی در پایتخت بلژیک برگزار شد و طی آن پلیس با معترضان برخورد کرد. معترضان در این تظاهرات در ورودی مقر دیپلماتیک اتحادیه اروپا را شکسته و به سوی این مکان سنگ پرانی کردند. معترضان همچنین پرچم اتحادیه اروپا را آتش زدند.

به دنبال این حادثه «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در توییتی با محکوم کردن این اقدام نوشت، تخریب و خشونت بی‌معنا در تظاهرات امروز در بروکسل را به شدت محکوم  می‌کنیم.

فیلم‌های دیگری که در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است، نشان می‌دهد که انبوهی از تظاهرکنندگان در خیابان‌های بروکسل هجوم آورده و شعار می‌دهند. برخی از معترضان در حال لگد زدن به نرده‌ها و درگیری با پلیس دیده می‌شوند، در حالی که ماموران تلاش می‌کنند با گاز اشک آور با تظاهرکنندگان مقابله کنند.

آتش زدن پرچم و تخریب دفتر اتحادیه اروپا در بروکسل از سوی معترضان

«خبرگزاری فرانسه» نیز تظاهرات ضد قرنطینه روز یکشنبه در بروکسل را بزرگتر از گذشته توصیف کرد. روز شنبه، شهرهای دیگر اروپایی شاهد تظاهرات مشابهی بودند که طبق گزارش ها توسط بیش از ۶۰۰ انجمن محلی از سراسر اروپا سازماندهی شده بود.

اخیرا  نیز پلیس بلژیک برای متفرق کردن معترضان مخالف اقدامات بهداشتی اجباری علیه همه‌گیری ویروس کرونا از ماشین‌های آبپاش و گاز اشک آور استفاده کرد.  بلژیک با جمعیتی بالغ بر ۱۱ میلیون نفر، به طور میانگین روزانه بیش از ۱۷۸۰۰ مورد ابتلا به کووید-۱۹ را ثبت کرده است. حدود ۸۰۰ نفر مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سراسر کشور تحت مراقبت‌های ویژه هستند که منجر به شلوغی بیش از حد و به تعویق افتادن درمان برای بسیاری از بیماری‌های دیگر شده است.

بلژیک همچنین تزریق واکسن را برای کارکنان خدمات درمانی اجباری کرده و افرادی که از واکسن زدن امتناع کنند در خطر تعلیق قرار خواهند گرفت.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشورهای اروپایی دوباره رو به افزایش گذاشته  و کشورهای آلمان، اتریش، هلند، فرانسه نیز اکنون با موج تازه‌ای از شیوع ویروس کرونا مواجه هستند. در روزهای گذشته در هلند و آلمان نیز مردم با حضور در خیابان‌ها به اعمال محدودیتهای دولت برای مقابله با کرونا اعتراض کرده و این اعتراضات نیز به درگیری با پلیس کشیده شد.

نظر شما