شناسهٔ خبر: 52156390 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار زنجان:

درج قیمت تولیدکننده بر روی کالاها در زنجان فرهنگ سازی شود

زنجان-استاندار زنجان گفت: درج قیمت تولیدکننده بر روی کالاها در زنجان فرهنگ سازی شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محسن افشارچی شامگاه یکشنبه در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان به برگزاری نمایشگاه بهاره در آستانه عید نوروز اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه در صورتی که مشکلی بابت شیوع کرونا و سویه‌های مختلف آن در استان وجود نداشته باشد، در آستانه عید نوروز برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: برای برگزاری نمایشگاه بهاره، منتظر ابلاغیه‌های ستادهای استانی و ملی کرونا هستیم و امیدواریم این نمایشگاه برگزار شود.

استاندار زنجان گفت: سازمان جهاد کشاورزی باید نسبت به کمیت و کیفیت میوه‌های شب عید مطمئن شود و متناسب با قدرت خرید و میزان تقاضا این اقلام را خریداری کند.

افشارچی به سیاست درج قیمت تولیدکننده بر روی کالاها اشاره کرد و گفت: این طرح خوبی است و در این میان نرخی که تولیدکننده بر روی کالا درج می‌کند با احتساب سود تولیدکننده است.

وی ابراز داشت: پرداخت اجاره‌بها بالاتر از عرف موجب رقابت بین فروشگاه‌های مختلف زنجیره‌ای برای پرداخت بیشترین اجاره‌بها شده و باز هم نرخ‌ها افزایش پیدا می‌کنند.

استاندار زنجان به مجوز تاسیس فروشگاه‌های زنجیره‌ای در استان که با اخذ مجوز از مرکز انجام می‌گیرد اشاره کرد و ابراز داشت: برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای اجاره مغازه در سطح شهر ابهای بسیار بالا و چشمگیری پرداخت می‌کنند.

افشارچی گفت: پرداخت اجاره‌بهای بالاتر از عرف موجب رقابت بین فروشگاه‌های مختلف زنجیره‌ای برای پرداخت بیشترین اجاره‌بها شده و باز هم نرخ‌ها افزایش پیدا می‌کنند.

وی یاد آورشد: آنالیز قیمت کالا از هر کارخانه‌ای به کارخانه دیگر و از هر شهری به شهر دیگر، متفاوت بوده و کار سختی است اما همین که در دستورالعمل قیمت‌گذاری، میانگین قیمت هفت ماه گذشته، عیار قیمت گذاری قرار گرفته، اقدام خوبی است.

استاندار زنجان گفت: شبکه اشراق و رسانه‌های جمعی استان به تدریج شروع به آگاهسازی مردم نسبت به درج قیمت تولیدکننده بر روی کالاها کنند.

نظر شما