شناسهٔ خبر: 52150579 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

تاثیرگذاری یک شاعر یا مداح به نسبت پایبندی او به اخلاقیات است

امام جمعه کرمان گفت: هرچه نفس یک شاعر یا مداح پاک‌تر و به اخلاقیات پایبند باشد، به همان نسبت تاثیرگذارتر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی؛ یکشنبه(۳ بهمن) در اولین نشست هیئتی‌های جوان کرمان در محل ستاد بازسازی عتبات عالیات استان؛ با اشاره به اینکه مداحان و شاعران بیشتر روی بعد عاطفی و احساسی انسان تاثیر می‌گذارند؛ تاکید کرد: اما یک مداح یا شاعر هنرمند می‌تواند علاوه بر آن روی بعد عقلی انسان هم اثر بگذارد.

 

 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان؛ شعر را تقویت کننده قدرت خیال انسان دانست که در عاطفه و احساسات هم تاثیر می‌گذارد.

 

 

 

 

وی ادامه داد: یک مداح و شاعر قوی می‌تواند جنبه حماسی و شجاعت افراد را تحت تاثیر خود قرار دهد و در میدان جنگ و جهاد هم صدای خوش و شعر و رجزخوانی می‌تواند منجر به تقویت روح مبارزان و موجب پیروزی شود کما اینکه اگر روح انسان تقویت نشود، ضعف و شکست درپی دارد.

 

 

 


رییس هیات امنای ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس برخی از مداحی‌ها و اشعار در اعزام نیرو به جبهه و تهییج رزمندگان نقش موثری داشت و بعد عاطفی و عقلانی را تحت تاثیر قرار می‌داد.

 

 

 


وی تصریح کرد: گاهی اثر یک شعر یا مداحی فقط در لحظه و جاری شدن اشک نیست، بلکه ممکن است اثری ماندگار داشته باشد و هرچه نفس یک شاعر یا مداح پاک‌تر و به اخلاقیات پایبند باشد، به همان نسبت تاثیرگذارتر است.

 

 


امام جمعه کرمان تاکید کرد: مداحان باید متخلق به آداب و اخلاق دینی باشند.

پایان پیام/80

نظر شما