شناسهٔ خبر: 52150612 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

امام جمعه کرمان: مداحان باید متخلق به آداب و اخلاق دینی باشند

امام جمعه کرمان گفت: مداح یا شاعری که خودش اهل عمل به اخلاقیات باشد، تاثیرگذارتر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی عصر امروز در نخستین نشست هیئتی‌های جوان کرمان اظهار داشت: مداحان و شاعران بیشتر روی بعد عاطفی و احساسی انسان تاثیر می‌گذارند ولی یک مداح یا شاعر هنرمند می‌تواند علاوه بر آن روی بعد عقلی انسان هم اثر بگذارد.

وی اظهار کرد: شعر، قدرت خیال انسان را تقویت می‌کند و در عاطفه و احساسات هم تاثیر می‌گذارد، فلذا یک مداح و شاعر قوی می‌تواند جنبه حماسی و شجاعت افراد را تحت تاثیر خود قرار دهد.

امام جمعه کرمان خاطر نشان کرد: در میدان جنگ و جهاد هم صدای خوش و شعر و رجزخوانی می‌تواند منجر به تقویت روح مبارزان و موجب پیروزی شود کما این‌که اگر روح انسان تقویت نشود، ضعف و شکست درپی دارد.

رئیس هیأت امنای ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان افزود: در دوران دفاع مقدس برخی از مداحی‌ها و اشعار در اعزام نیرو به جبهه و تهییج رزمندگان نقش موثری داشت و بعد عاطفی و عقلانی را تحت تاثیر قرار می‌داد.

علیدادی سلیمانی با بیان اینکه گاهی اثر یک شعر یا مداحی فقط در لحظه و جاری شدن اشک نیست، بلکه ممکن است اثری ماندگار داشته باشد، ابراز داشت: هرچه یک شاعر یا مداح نفسش پاک‌تر و به اخلاقیات پایبند باشد، به همان نسبت تاثیرگذارتر است.

امام جمعه کرمان تاکید کرد: مداحان باید متخلق به آداب و اخلاق دینی باشند.

انتهای پیام/3388/ق

نظر شما