شناسهٔ خبر: 52140365 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

وزیر دفاع عراق:

داعشی‌ها در عراق بسیار کم و بدون سلاح هستند

وزیر دفاع عراق با تأکید بر اینکه وضعیت گروه تروریستی داعش همانند سال ۲۰۱۴ نیست، گفت که باند‌های مخفی داعش واقعا اندک هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «جمعه عناد» وزیر دفاع عراق خطاب به ملت و نیرو‌های مسلح این کشور تأکید کرد که وضعیت داعش همانند سال ۲۰۱۴ نیست.

وی گفت که طی دو روز گذشته شبکه‌های اجتماعی چند فایل صوتی را منتشر کرده و مدعی شدند که مربوط به یک منبع اطلاعاتی ناشناس است، اما حقیقت این است که این فایل‌ها یک جنگ روانی است که دشمن و طرف‌های متخاصم علیه کشور خود انجام می‌دهند.

بنابر گزارش خبرگزاری عراق (واع)، عناد گفت که من توانایی‌های دشمن را دست‌کم نمی‌گیرم و هیچ اطلاعاتی را رد نمی‌کنم و این یک اصل اساسی اطلاعاتی است، اما تأکید می‌کنم که وضعیت دشمن در حال حاضر قابل مقایسه با آنچه پیش از سال ۲۰۱۴ بود، نیست و حادثه منطقه العظیم نیز امتداد حوادث قبلی است که سهل‌انگاری فرماندهان رده پایین و متوسط باعث آن بوده و مقصران نیز مؤاخذه خواهند شد.

وزیر دفاع عراق همچنین تصریح کرد که دشمن قبل از سال ۲۰۱۴ یک تشکیلات قدرتمند در داخل عراق و خارج از آن بود و باند‌های مخفی آن نیز مجهز و مسلح به کمربند‌های انفجاری و آتش‌بار سنگین و دیگر تجهیزات و سلاح‌ها بودند، اما اکنون این باند‌ها واقعا اندک و بدون سلاح هستند.

وی افزود که باند‌های تروریستی فعال در میدان نیز اندک و دارای سلاح‌های ابتدایی اعم از تفنگ و اسلحه تک تیرانداز هستند.

عناد همچنین گفت که مرز‌های عراق و سوریه نیز به خوبی تحت نظارت و کنترل است و ما حوادث زندان الحسکه را پیگیری می‌کنیم.

نظر شما