شناسهٔ خبر: 52144650 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رجا | لینک خبر

داعشی‌ها در عراق بسیار کم و بدون سلاح هستند

وزیر دفاع عراق با تأکید بر اینکه وضعیت گروه تروریستی داعش همانند سال ۲۰۱۴ نیست، گفت که باند‌های مخفی داعش واقعا اندک هستند.

صاحب‌خبر -
وزیر دفاع عراق با تأکید بر اینکه وضعیت گروه تروریستی داعش همانند سال ۲۰۱۴ نیست، گفت که باند‌های مخفی داعش واقعا اندک هستند.
 
به گزارش رجانیوز، «جمعه عناد» وزیر دفاع عراق خطاب به ملت و نیرو‌های مسلح این کشور تأکید کرد که وضعیت داعش همانند سال ۲۰۱۴ نیست.
 
وی گفت که طی دو روز گذشته شبکه‌های اجتماعی چند فایل صوتی را منتشر کرده و مدعی شدند که مربوط به یک منبع اطلاعاتی ناشناس است، اما حقیقت این است که این فایل‌ها یک جنگ روانی است که دشمن و طرف‌های متخاصم علیه کشور خود انجام می‌دهند.
 
بنابر گزارش خبرگزاری عراق (واع)، عناد گفت که من توانایی‌های دشمن را دست‌کم نمی‌گیرم و هیچ اطلاعاتی را رد نمی‌کنم و این یک اصل اساسی اطلاعاتی است، اما تأکید می‌کنم که وضعیت دشمن در حال حاضر قابل مقایسه با آنچه پیش از سال ۲۰۱۴ بود، نیست و حادثه منطقه العظیم نیز امتداد حوادث قبلی است که سهل‌انگاری فرماندهان رده پایین و متوسط باعث آن بوده و مقصران نیز مؤاخذه خواهند شد.
 
وزیر دفاع عراق همچنین تصریح کرد که دشمن قبل از سال ۲۰۱۴ یک تشکیلات قدرتمند در داخل عراق و خارج از آن بود و باند‌های مخفی آن نیز مجهز و مسلح به کمربند‌های انفجاری و آتش‌بار سنگین و دیگر تجهیزات و سلاح‌ها بودند، اما اکنون این باند‌ها واقعا اندک و بدون سلاح هستند.
 
وی افزود که باند‌های تروریستی فعال در میدان نیز اندک و دارای سلاح‌های ابتدایی اعم از تفنگ و اسلحه تک تیرانداز هستند.
 
عناد همچنین گفت که مرز‌های عراق و سوریه نیز به خوبی تحت نظارت و کنترل است و ما حوادث زندان الحسکه را پیگیری می‌کنیم.

نظر شما