شناسهٔ خبر: 52131530 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

الحشد الشعبی:

داعش قادر به کنترل هیچ منطقه‌ای در غرب عراق نخواهد بود

فرمانده عملیات سازمان بسیج مردمی عراق در غرب نینوا تأکید کرد که تروریست‌های داعش قادر به کنترل هیچ منطقه‌ای در این استان نخواهند بود.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان - خضیر المطرحی، فرمانده عملیات سازمان بسیج مردمی عراق «الحشد الشعبی» در غرب نینوا روز شنبه با اشاره به حمله تروریست‌های داعش به زندانی در الحسکه سوریه، تأکید کرد که عناصر باقی‌مانده داعش قادر به کنترل هیچ منطقه‌ای در نینوا نخواهند بود.

به گزارش موازین نیوز فرمانده عملیات الحشد الشعبی گفت: «هوشیاری و احتیاط زیادی در برابر هرگونه نفوذ باند‌های تروریستی داعش وجود دارد و مرز با سوریه توسط ۳ خط امنیتی برای واحد‌ها ایمن شده است.»

بیشتر بخوانید:

این فرمانده عراقی افزود: «تعداد نیروهای واحد‌های نظامی در این منطقه کافی است و اگر شاهد روی دادن حوادثی در گوشه و کنار ازسوی عناصر باقی‌مانده تروریست‌های داعش باشیم، آن‌ها نمی‌توانند منطقه‌ای را تصرف یا کنترل کنند.»

موازین نیوز نوشت اوایل امروز شنبه درگیری شدیدی بین نیرو‌های امنیتی کُرد و شبه‌نظامیان داعش در شهر الحسکه در شمال شرق سوریه و در مجاورت زندان ثانویه السینعه روی داد. رسانه‌های سوری تأیید کردند که صدای شلیک گلوله در شهر به مدت ۳ روز بین نیرو‌های دموکراتیک سوریه و تروریست‌های داعش قطع نشد.

ناآرامی‌های اخیر در مجاورت این زندان با حمله گروهی از عناصر باقی‌مانده داعش به زندان با خودروی بمب‌گذاری شده آغاز شد و سپس گروهی از داعشی‌های بازداشت شده موفق به فرار و نفوذ به محله‌های شهر شدند.

شایان ذکر است که نیرو‌های امنیتی عراق پس از فرار عناصر داعش از زندان، اقدامات خود را در مرز با سوریه تشدید کرده‌اند.

منابع گفتند که فرماندهی عملیات مشترک اقداماتی را برای حمایت از نوار مرزی با سوریه انجام داد و یگان‌های ارتش و برخی از گروه‌های پهپاد از اطلاعات نظامی وارد آن شدند.

فرمانده عملیات الحشد الشعبی افزود: «دستورات اکیدی به نیرو‌های عراقی در مرز با سوریه رسیده است تا از نفوذ هر یک از فراریان جلوگیری شود.»

انتهای پیام/

نظر شما