شناسهٔ خبر: 52149164 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

عملیات امنیتی گسترده الحشد الشعبی علیه داعش/ وزیر دفاع عراق: همه چیز تحت کنترل است

صاحب‌خبر -
عملیات امنیتی گسترده الحشد الشعبی علیه داعش/ وزیر دفاع عراق: همه چیز تحت کنترل است
خبرگزاری آریا- فرماندهی عملیات الحشد الشعبی عراق از آغاز عملیات امنیتی گسترده در منطقه «العظیم» استان دیالی به دنبال کشته شدن 11 نفر از نیروهای عراقی به دست داعش خبر داد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، طالب الموسوی فرمانده عملیات الحشد الشعبی در استان دیالی در بیانیه‌ای اعلام کرد که «ساعت 7 صبح امروز، تیپ‌های الحشد الشعبی عملیات امنیتی گسترده‌ای را برای تعقیب بقایای داعش در کرانه غربی و شرقی دریاچه العظیم آغاز کرده‌اند».
در این بیانیه آمده است: «این عملیات از چندین محور برای تعقیب بقایای داعش در العظیم در دیالی آغاز شده است. نیروهای شرکت کننده در عملیات، تیپ‌های 3، 4 و 20، نیروی ویژه فرماندهی عملیات دیالی متشکل از فرماندهی، اطلاعات، توپخانه‌ و ضد انفجار هستند».
الموسوی افزود: «حملات گاه و بیگاه داعش علیه نیروهای امنیتی عراق، تنها عزما ما را برای مبارزه و تعقیب تروریست‌ها در هر کجا که باشند، راسخ‌تر می‌کند».
وی با اشاره به اینکه «عملیات برای تعقیب بقایای داعش پس از حمله فریبکارانه که قهرمانان ارتش عراق در منطقه العظیم را تحت تأثیر قرار داد، انجام شد»، افزود: «هدف از این عملیات تنگ‌تر کردن حلقه محاصره و مسدود کردن راه نفوذ در کرانه شرقی و غربی دریاچه العظیم است».
فرمانده عملیات الحشد الشعبی در استان دیالی در این بیانیه تأکید کرد که این عملیات با وجود دمای پایین، برودت هوا، سنگلاخ‌ها و حرکت سخت و طاقت فرسا در علفزارها و تالاب‌ها در محدوده عملیات ادامه خواهد داشت.
به دنبال اقدام عناصر تروریست های داعش طی روز جمعه گذشته که 11 نفر از نیروهای عراقی را در منطقه العظیم استان دیالی به قتل رساندند، نیروهای الحشد الشعبی عراق عملیات امنیتی گسترده علیه داعش را در این منطقه اجرا کردند.

 به هلاکت رسیدن دو فرمانده داعشی در عراق
گروه رسانه ای امنیتی عراق دیروز شنبه اعلام کرد 3 تروریست داعشی که دو تن از آنها فرمانده بودند، طی عملیاتی دقیق در دو استان صلاح الدین و کرکوک در شمال کشور، به هلاکت رسیده اند.
این گروه طی بیانیه ای اظهار داشت: "در پاسخ به اقدامات تروریستی بزدلانه و فریبکارانه اخیر و با تلاش دستگاه های امنیتی و نظامی، دو فرمانده در گروه تروریستی داعش معروف به ابوعصام و ابومحمود شناسایی و تعقیب شدند. آن دو بر یک خودرو وانت سوار بودند و کمربندهای انفجاری به خود بسته بودند و شخص دیگری هم با آنها بود. جنگنده‌های نیروی هوایی به این اطلاعات دست پیدا کرد و حمله هوایی دقیقی علیه آنها انجام داد که به نابودی کامل خودرو و هلاکت سرنشینان آن منجر شد".
گروه رسانه ای امنیتی عراق در پایان این بیانیه تهدید کرد که بزودی عملیات دیگری برای درهم شکستن تروریست ها انجام خواهد شد. این عملیات بسیار سرختانه و غافلگیر کننده خواهد بود. خون مردم عراق به هدر نخواهد رفت و زمین بر هرکس که از دشمنان امنیت عراق استقبال کند، تنگ خواهد شد.

الحشد الشعبی: سه خط امنیتی یگان‌هایمان از مرز با سوریه حفاظت می‌کند
فرماندهی عملیات الحشد الشعبی در استان نینوای عراق اعلام کرد که نیروهای این سازمان در پی حادثه زندان الحسکه سوریه و فرار شماری از داعشی‌ها، برای مقابله با نفوذ آنها به داخل عراق جانب احتیاط و هوشیاری کامل اتخاذ کرده است.
فرماندهی عملیات الحشد الشعبی در غرب استان نینوا در شمال غرب عراق تاکید کرد، باندهای تروریستی داعش قادر به کنترل هیچ منطقه‌ای در استان نخواهند بود.
«خضیر المطروحی» فرمانده عملیات الحشد الشعبی در غرب نینوا در گفت‌وگو با موازین نیوز تاکید کرد: در برابر هرگونه نفوذ باندهای تروریستی داعش هوشیاری و احتیاط شدیدی وجود دارد و مرز با سوریه توسط سه خط امنیتی یگان‌های الحشد الشعبی تامین می‌شود.
وی افزود: واحدهای نظامی در این منطقه کافی است و اگر هم گهگاهی شاهد بروز حوادثی در اینجا و آنجا باشیم، باز این عناصر نمی‌توانند منطقه‌ای را اشغال یا به کنترل خود در آورند.

وزیر دفاع عراق: همه چیز تحت کنترل است
وزیر دفاع عراق تاکید کرد، گروهک‌های مخفی داعش بسیار کم و بدون سلاح هستند و وضعیت داعش کماکان مانند سال 2014 نیست.
به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، جمعه عناد سعدون، وزیردفاع عراق خاطرنشان کرد: طی دو روز گذشته کلیپ‌های صوتی در سایت‌های شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که نشان می‌دهد از یک منبع اطلاعاتی ناشناس است و در واقع این امر یک بازی روانی است که دشمن و طرف‌های متخاصم با کشور که بد خواهان عراق هستند، آن را به کار گرفته‌اند.
وی در ادامه افزود: قدرت و توانمندی‌های دشمن را نادیده نمی‌گیرم و کم نمی‌شمارم و هیچ اطلاعاتی را بعید نمی‌دانم و این یک اصل اساسی اطلاعاتی است اما تاکید می‌کنم که وضعیت دشمن در حال حاضر با وضعیت سال 2014 قابل قیاس نیست و حادثه منطقه "العظیم" امتداد و دنباله‌رو حوادث گذشته است که به دلیل کوتاهی فرماندهان میانه و پایین رخ داده است و عاملان آن مجازات خواهند شد.
وزیر دفاع عراق همچنین تصریح کرد، دشمن قبل از سال 2014 دارای ساختاری قدرتمند در داخل و خارج عراق، گروهک‌های مخفی و مسلح، خودروهای بمب‌گذاری شده، کمربند انفجاری، مسلسل‌های سنگین و سایر تجهیزات و سلاح‌ها بود، اما اکنون گروهک‌های مخفی بسیار کم هستند و تقریباً وجود ندارند و بدون تسلیحات هستند و گروهک‌های دشمن در میدان مستقر هستند اما فعالیت کمی دارند و تسلیحات آن ساده است.
سعدون ادامه داد: مرزهای عراق و سوریه به خوبی حفاظت می‌شوند و ما موقعیت زندان الحسکه را تحت نظارت قرار داده‌ایم و همه چیز همچنان تحت کنترل است.
‏وزیر دفاع عراق به ملت و نیروهای مسلح این کشور توصیه کرد که به این کلیپ‌های صوتی مسموم گوش ندهند.
وی خطاب به مردم و نیروهای مسلح عراقی همچنین گفت: شما قهرمان هستید و با داعش جنگیدید و آن را به خارج از مرزها کشاندید و هیچکس غیر از شما این کار را انجام نمی‌دهد و کشور عراق تدابیر لازم را برای حل هرگونه نقض امنیتی اتخاذ کرده است.

نظر شما