شناسهٔ خبر: 52122197 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در گفت‌وگو با ایسنا عنوان شد:

بارش بیش از یک‌متری برف در تاش/ هوای سمنان تا 10درجه گرم‌تر می‌شود

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان سمنان از بارش بیش از یک متری برف در ایسگاه تاش استان سمنان خبر داد.

صاحب‌خبر -

نادیا میرشجاع در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این خبر اظهار کرد: شب گذشته بیش از 104 سانتیمتر برف در ایستگاه تاش از توابع شهرستان شاهرود ثبت شده که بیشترین میزان بارش برف طی شبانه‌روز گذشته در استان بوده است.

وی ادامه داد: در مجموع طی 48 ساعت اخیر 129 سانتیمتر برف در ایستگاه تاش استان سمنان باریده و هم‌استانی‌های‌مان را در این منطقه غرق شادی کرد.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان سمنان تصریح کرد: بعد از تاش، ایستگاه منطقه ابر با 25 سانتیمتر ، رضوان با 20 سانتیمتر و کالپوش و فولادمحله هرکدام با 18 سانتیمتر برف بعد از تاش بیشترین بارش‌ها را در شبانه‌روز گذشته تجربه کردند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه سامانه اخیر منجر به بارش برف از تمام شهرستان‌های استان شد افزود: البته در برخی شهرستان‌ها بارش برف تنها در ارتفاعات ، گردنه‌های برف‌گیر و مناطق کوهستانی گزارش شد.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان سمنان از دامغان به عنوان بادخیزترین نقطه استان نام برد و گفت: طی 24ساعت گذشته سرعت باد در دامغان به 112 کیلومتر رسید که بیشترین سرعت باد در استان بوده است.

میرشجاع در پاسخ به پرسش ایسنا در خصوص وضعیت دمای هوای استان در هفته پیش رو خاطرنشان کرد: سامانه بارشی اخیر، امروز به طور کامل از استان خارج شد و به تدریج در روزهای آتی شاهد افزایش دما در استان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه دمای هوا در استان طی چند روز آینده به تدریج گرمتر خواهد شد افزود: این افزایش دما تا پایان هفته جاری ادامه دارد و پیش بینی می شود دمای هوا در استان 5 تا 10 درجه سانتیگراد گرم‌تر شود.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان سمنان از رضوان به عنوان سردترین نقطه استان در شبانه روز گذشته نام برد و گفت: شب گذشته دما در این ایستگاه به منفی 25درجه رسید.

انتهای پیام

نظر شما