شناسهٔ خبر: 52114963 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

پیام رئیس‌جمهور در روز سفر شاگردان ایراندوست به سرزمین عجایب

دعای خیر همه ما بدرقه راه شماست

صاحب‌خبر -
گروه ورزشی/ تیم ملی فوتبال بانوان برای اولین حضور خود در جام ملت‌های آسیا دیشب راهی هند شد. زهره کودایی، مریم یکتایی، عارفه سیدکاظمی، سمانه چهکندی، فاطمه امینه برازجانی، هادیه کر، بهناز طاهرخانی، ملیکا متولی، زهرا سربالی، ملیکا محمدی، نگین زندی، افسانه چترنور، ‌هاجر دباغی، فاطمه عادلی، مرضیه نیکخواه، سارا ظهرابی‌نیا، ثنا صادقی، الهام فرهمند، یاسمن فرمانی، زهره جلالی، غزاله بنی‌طالبی، زهرا معصومی و سارا قمی 23 بازیکن منتخب مریم ایراندوست هستند که قرار است در این جام به مصاف رقبای خود در گروه A (چین تایپه، هند و چین) بروند. نکته حائز اهمیت اینکه پیش از اعزام تیم، ظهر دیروز مراسم بدرقه‌ای از سوی فدراسیون برای آنها تدارک دیده شد که شهاب‌الدین عزیزی خادم رئیس فدراسیون فوتبال، حسین کلانی پیشکسوت تیم ملی و پرسپولیس، حسن روشن پیشکسوت تیم ملی و استقلال، دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی، وحید ‌هاشمیان مربی تیم ملی، بیژن ذوالفقارنسب رئیس کمیته فنی و توسعه فدراسیون، مجید نامجومطلق و ابراهیم میرزاپور دو ملی‌پوش سابق تیم ملی در آن شرکت کردند. در ابتدای این مراسم دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی فوتبال آقایان خطاب به بانوان ملی‌پوش گفت: «بابت کاری که در مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا کردید به شما افتخار می‌کنم. زمین تمرین شما به زمین تمرین ما نزدیک بود و می‌دیدم که با چه روحیه‌ای تمرین می‌کردید و حسودی‌ام می‌شد که چه انرژی خوبی در تمرین داشتید. منتظر خبرهای خوب  از طرف شما هستم.»
هر چند در پایان مراسم اسکوچیچ با درخواست برگزارکنندگان برای تقدیر از اعضای تیم ملی روی سن رفت اما مجری برنامه خطاب به او گفت که «آسیاب به نوبت»؛ یعنی او بنشیند تا زمانی که صدایش کنند. این موضوع باعث ناراحتی اسکوچیچ و هاشمیان شد و آنها به حالت قهر مراسم را ترک کردند تا مراسم بدرقه بی‌حاشیه نماند. البته مجتبی خورشیدی، سرپرست تیم ملی فوتبال تأکید کرد حاشیه و ناراحتی در کار نبوده: «اسکوچیچ ناراحت نشد بلکه دندانش درد می‌کرد! اتفاقاً یک جلسه هم بعد از این برنامه با آقای عزیزی خادم داشت که از او درخواست کرد جلسه به فردایش موکول شود و رئیس فدراسیون هم پذیرفت.»
در بخشی از مراسم، عزیزی خادم هم خطاب به ملی‌پوشان گفت: «امروز را به فال نیک می‌گیریم و باز هم راهیابی بانوان به جام ملت‌ها را تبریک می‌گویم. آنچه که اتفاق افتاده به جز الطاف الهی نیست. حداقل وظیفه حرفه‌ای ما حمایت از بانوان بود و شاید کم‌ترین نقش را من داشتم. امیدواریم دختران شایسته ایران در آسیا نتیجه بگیرند اما اگر این اتفاق نیفتاد خدشه‌ای به جایگاه آن‌ها وارد نمی‌شود. فدراسیون قوی‌تر از قبل شما را حمایت خواهد کرد.» یکی از اتفاقات جالب و قابل توجه این مراسم، اشک‌های حسین کلانی، آقای گل جام ملت‌های آسیا 1972 تایلند و پیشکسوت پرسپولیس برای تیم ملی فوتبال بانوان بود. او با جملاتی دلنشین، حاضران را به وجد آورد: «زنان ما بدعت‌گذار و تاریخ‌ساز هستند. ما در جهان ممکن است مادام کوری نداشته باشیم اما میرزاخانی‌ها را داریم. شما مادران فردای ما هستید. فقط برایتان آرزوی موفقیت دارم.»
ابلاغ پیام رئیس جمهور  به تیم ملی بانوان
گفتنی است این مراسم از ساعت۱۰ تا ۱۲ برگزار شد و انسیه خزعلی، معاون رئیس‌جمهور در امور بانوان و خانواده که در مراسم حضور داشت، حامل پیام رئیس‌جمهوری بود و آن را ابلاغ کرد. رئیس جمهور در پیامش خطاب به تیم ملی بانوان ایران اظهار داشت: «نتیجه این مسابقات هر چه باشد صرف حضور دختران ایران زمین در عرصه مسابقات بین‌المللی ضمن رعایت شعائر اسلامی مایه افتخار و مباهات آحاد مردم ایران است. دعای خیر همه ما بدرقه راه شماست. امیدوارم همچون همیشه بدرخشید و دیده به راهتان هستیم.» در پایان مراسم بدرقه، توپی که منقش به امضای اعضای تیم ملی فوتبال بانوان بود به معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور داده شد تا به رئیس‌جمهور اهدا کند.

گـــپ

فوتبال بانوان هواداران میلیونی پیدا کرده است
ایراندوست: به شاگردانم باور دارم

پریسا غفاری/ تیم ملی فوتبال بعد از یک هفته تمرین در کیش به تهران بازگشت و ساعت 11 دیشب راهی هند شد تا در مسابقات جام ملت‌های فوتبال زنان که از 30 دی آغاز می‌شود، شرکت کند. مریم ایراندوست، سرمربی تیم ملی هم این قول را به تمام مردم ایران می‌دهد که برای آنها بجنگند و سخت تلاش کنند. او به خبرنگار «ایران» گفت: «در هر پستی بهترین‌ها را داریم. فقط از نظر بازی‌های دوستانه مشکل داریم. ممکن است در نیمه اول مسابقه نخست برابر هند که میزبان بازی‌ها هم هست فضای استرس و ناهماهنگی ما را سورپرایز کند. ولی سعی می‌کنیم با کارهای تاکتیکی این ضعف را جبران کنیم. پتانسیل دختران ما بالاست و ان‌شاء‌الله همه چیز بخوبی پیش می‌رود. قول می‌دهم با تمام توان برای پیروزی بجنگیم.» او همچنین از فضای اردوی خوب کیش صحبت می‌کند: «تمرینات خوبی را در فضایی پر از آرامش و دور از هیاهوی شهر پیگیری کردیم. از هر لحاظ امکانات کیش خوب بود. از نظر بدنی و روحی، روانی بازیکنان در شرایط ایده‌آلی هستند. باید اقرار کنم که بازیکنانم را باور دارم آنها ذهن برنده دارند و همانند مسابقات مرحله مقدماتی با تمام توان ظاهر می‌شوند.» اما این سرمربی از اظهارنظر درباره نتایج تیم ملی خودداری می‌کند: «هر سه مسابقه ما سنگین است. باید با برنامه پیش رفت. هندی‌ها 14 دیدار دوستانه انجام داده‌اند. چین هشت بار قهرمان جام ملت‌ها شده است و چین تایپه هم رنکینگ 35 جهان را در اختیار دارد. پس هر سه حریف سرسخت هستند.» سارا قمی هم که به دعوت ایراندوست دوباره به مستطیل سبز برگشته بود، برای جام ملت‌ها انتخاب شد. سرمربی تیم ملی درباره او می‌گوید: «تا امروز در تمامی اردوها فوق‌العاده کار کرده است. او بازیکن با تجربه و بااخلاقی است و مهارت‌هایش خیلی خوب است. او می‌تواند با تجربه زیادی که دارد بازیکنان جوان را کمک کند.» مریم ایراندوست درپایان به حمایت هواداران اشاره می‌کند: «فوتبال بانوان اکنون هواداران میلیونی پیدا کرده و در دل تک‌تک مردم جا باز کرده است. تنها می‌توانم قول بدهم که برای 80 میلیون ایرانی بجنگیم.»


نظر شما