شناسهٔ خبر: 52101716 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۴ هزار مسافر گرفتار برف و کولاک در آذربایجان‌غربی امدادرسانی شدند

ارومیه- ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی گفت: امدادگران این استان طی ۳۰ ساعت گذشته به چهار هزار نفر که در برف و کولاک محورهای مواصلاتی این استان گرفتار شده بودند، امدادرسانی کرده اند.

صاحب‌خبر -

امیر جعفرزاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با اعلام مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان، تیم های امداد و نجات جمعیت هلال احمر در قالب ۱۷ حادثه برف و کولاک جاده‌ای و کوهستانی امدادرسانی کردند.

وی ادامه داد: این امدادرسانی در شهرستان‌های آواجیق، ارومیه، اشنویه، پیرانشهر، تکاب، چالدران، سلماس، مهاباد، میاندوآب،  در جاد های مواصلاتی آذربایجان‌غربی درگیر برف وکولاک بودند.

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی گفت: از این تعداد هزار و ۵۰۰ خانوار  دچار حادثه شده بودند و یک نفر از  این افراد که یک مادر باردار بود در شهرستان سلماس  به صورت ایمن به بیمارستان انتقال یافت. 

جعفرزاده بیان کرد: ۲ شهرستان اشنویه و پیرانشهر طی این مدت بیشترین تعداد امدادرسانی را داشته که هزار و ۶۵۲ نفر در شهرستان اشنویه و ۲ هزار و ۱۰۵ نفر در شهرستان پیرانشهر توسط تیم‌های عملیاتی امداد رسانی شدند.

وی اضافه کرد: ارائه خدمات امداد و نجات  در سطح استان توسط ۲۳تیم بامشارکت ۹۲ نجاتگر و با به کارگیری ۱۰ دستگاه آمبولانس و ۹ دستگاه خودروی کمک دار سبک انجام یافت.

وی با بیان اینکه امداد رسانی به دلیل تداوم بارش برف و لغزنده بودن محورهای ارتباطی ادامه دارد، گفت: شهروندان به محض اطلاع از این حوادث اخبار را از طریق تلفن ۱۱۲ندای امداد اطلاع رسانی کنند.

به گزارش ایرنا ، از روز یکشنبه بارش برف و کولاک شدید بیشتر مناطق آذربایجان غربی را فراگرفته و مشکلاتی را برای ترددهای برون شهری و رفت و آمد مردم در داخل شهرها و مناطق روستایی بوجود آورده است.

اطلاع‌رسانی عمومی جهت افزایش آگاهی‌های مردم جهت به حداقل رساندن حوادث، دسترسی به حداکثر توان مقابله با حوادث زمستانی با مشارکت همکاران و امدادگران و سازمان‌های همکار و پاسخ‌گویی صحیح، به موقع و کامل به حوادث زمستانی از جمله اهداف این سازمان است.

امدادرسانی در تصادفات جاده‌ای، رهاسازی خودروهای گرفتار شده در برف و کولاک، آموزش و کمک به بستن زنجیرچرخ در جاده‌های برفی، انجام امداد و کمک‌های اولیه سرپایی، خدمات اسکان اضطراری برای در راه ماندگان در پایگاه‌های جاده‌ای و توزیع اقلام زیستی و غذایی از جمله خدماتی است که جمعیت هلال‌احمر در طرح زمستانی ارائه می‌کند.

نظر شما