شناسهٔ خبر: 52096939 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده قم در مجلس:

دولت به حضور خیرین در بخش آموزش و پرورش نیاز دارد

قم ـ ایرنا ـ نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: در این مقطع که دشمنان این کشور و ملت، تحریم‌های ظالمانه‌ای ایجاد کرده‌اند؛ دولت به حضور خیرین و واقفین در عرصه های مختلف به ویژه در بخش آموزش و پرورش نیاز دارد.

صاحب‌خبر -

احمد امیرآبادی فراهانی عصر پنجشنبه در آیین افتتاح بزرگ‌ترین مجتمع آموزشی تربیتی ورزشی استان قم با نام «شهید مهدی هندویان» افزود: ان‌شاءالله با تلاش مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان قم، این کمبودها به خصوص در منطقه پردیسان رفع شود. 

وی خاطرنشان کرد: ما به ساخت بیش از ۱۰۰ مدرسه نیازمند هستیم که ان شاءالله با حمایت مسئولان و حضور خیرین مدرسه ساز، این مشکل نیز رفع شود. 

وی با تقدیر از خیران مدرسه ساز و خانواده هندویان که از بانیان خیر در قم هستند، گفت: خداوند را شاکر هستیم که چنین افراد خیری در این استان حضور دارند و با حضورشان در این صحنه ها، هم در کنار دولت و هم یار و یاور مردم هستند.

وی افزود: یکی از دغدغه های مردم منطقه پردیسان، کمبود فضای آموزشی است و امروز خوشحال هستیم که این مجتمع آموزشی با چهار مدرسه افتتاح شده است و کلنگ یک مجتمع آموزشی دیگر با چهار مدرسه به زمین زده شد.   

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی همچنین اعلام کرد: دیروز در جلسه کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در بودجه ۱۴۰۱، هم انشعابات و هزینه مصرف آب، برق و گاز مدارس رایگان شد.   

وی در ادامه گفت: مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اعلام کرده است که اگر زمین مورد نیاز در اختیار آن‌ها قرار بگیرد، مدرسه را می‌سازند و این باعث افتخار است؛ ان‌شاءالله دستگاه‌های مرتبط کمک کنند تا زمین‌های مورد نیاز در اختیار آموزش و پرورش برای ساخت مدرسه قرار بگیرد.

 در پایان این آیین با حضور یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش از حاج ابوالفضل هندویان از خیران مدسه‌ساز استان قم تقدیر شد.

مجتمع آموزشی تربیتی ورزشی «شهید مهدی هندویان» در منطقه پردیسان شهر قم در خیابان سبلان قرار دارد که در مساحت ۱۲ هزار متر مربع و زیربنای ۱۴ هزار و ۵۰۰ متر مربع توسط حاج ابوالفضل هندویان از خیران مدرسه‌ساز و با مشارکت اداره کل نوسازی مدارس استان قم ساخته شده است.

مجموعه اعتبارات خیری و دولتی هزینه شده برای ساخت این مجتمع حدود ۵۸ میلیارد تومان است.

این مدرسه دارای چهار باب مدرسه در مقاطع گوناگون سنی ویژه دانش‌آموزان دختر، دارای ۲ باب سالن ورزشی، چهار باب سالن مطالعه و کتابخانه، ۵۳ باب کلاس درس، ۴۰ باب فضای اداری و جانبی، ۱۲ آزمایشگاه و کارگاه و یک مسجد و نمازخانه مرکزی است.

پردیسان در منطقه هشت شهرداری و در جنوب غربی شهر قم واقع شده است، این منطقه در سال ۱۳۷۷ توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال ۱۳۹۰ به یکی از منطقه‌های شهرداری قم تبدیل شد و بیشتر واحدهای مسکن مهر در این منطقه ساخته شده ‌است.

نظر شما