شناسهٔ خبر: 52098312 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

با حضور وزیر آموزش و پرورش؛

مجتمع آموزشی شهید هندویان قم افتتاح شد

مجتمع شهید هندویان امروز با حضور وزیر آموزش و پرورش در منطقه پردیسانِ قم افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان قم - مجتمع شهیدمهدی هندویان امروز با حضور وزیر آموزش و پرورش در منطقه پردیسانِ قم افتتاح و ساخت مجتمعی آموزشی دیگری نیز در این منطقه آغاز شد.

، مهدی فلاح، معاون مشارکت‌های مردمی نوسازی مدارس قم گفت: مجتمع شهید مهدی هندویان یکی از بزرگترین مجتمع‌های آموزشی و پرورشی کشور است.

او گفت: این مجتمع در زمینی به مساحت بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ متر بنا دارای چهار مدرسه، ۲ سالن ورزشی، چهار سالن مطالعه، ۵۳ کلاس درس، ۴۰ اتاق و فضای اداری، ۱۲ آزمایشگاه و یک مسجد و نمازخانه مرکزی با مشارکت ۵۰ درصدی خانواده خیر مدرسه ساز هندویان ساخته شده است.

به گفته فلاح  مجتمع آموزشی بلوار صداقت پردیسان در زمینی به مساحت ۱۰ هزار متر ساخته خواهد شد.

او با اشاره به مشارکت ۵۰ درصدی آقای آزمون از خیران مدرسه ساز گفت: مابقی اعتبارات لازم برای این مجتمع آموزشی که در سه طبقه و ۱۰ هزار متر مربع زیر بنا ساخته خواهد شد را دولت تامین می‌کند.

محسن پورگلیان، مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان روش و سبک ساخت مجتمع آموزشی دخترانه شهید هندویان را مبتنی بر سند تحول آموزش و پرورش و زیر نظام تجهیزات دانست.

او با اشاره به معماری اسلامی ایرانی این طرح گفت: کلاس‌ها و فضای باز این مجتمع آموزشی دخترانه به گونه‌ای طراحی شده که از املاک و آپارتمان‌های اطراف به آن دید ندارد.

پورگلیان این مجتمع را یکی از کانون‌های مهم فرهنگی پردیسان دانست و گفت: مسجد و سالن‌های ورزشی و کتابخانه‌ها به گونه طراحی شده که محله هم می‌تواند از آن بهره ببرد.

او گفت: این مجتمع آموزشی با اعیانی ۱۴ هزار و ۵۰۰ متر زمین با هزینه ۱۴۰ میلیارد تومان به صورت بالمناصفه بین خیر مدرسه ساز و خانواده بنا شد.

وزیر آموزش و پرورش در حاشیه مراسم افتتاحیه مجتمع آموزشی شهید هندویان در بین دانش آموزان حاضر شد و از آثار هنری آن‌ها بازدید کرد.

تامین انشعابات آب، برق و گاز برای مدارس تازه ساز از مهمترین خواسته‌هایی بود که خیران مدرسه ساز در این مراسم به وزیر آموزش پرورش اعلام کردند.

احمد امیرآبادی فراهانی، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در این مراسم کمبود فضای آموزشی را از دغدغه‌های پردیسان خواند و با قدردانی از حضور خیران گفت: استان قم برای رسیدن به استاندارد فضای آموزشی بیش از یک‌صد مدرسه دیگر نیاز دارد.

او گفت: بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی که به تازگی تصویب شده است هزینه انشعابات آب و برق و گاز مدارس و همچنین عوارض مدارس رایگان خواهد شد.

انتهای پیام/ش

نظر شما