شناسهٔ خبر: 52086548 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان خبر داد:

اعزام دو تیم امدادی هلال احمر کردستان برای نجات جان کوهنوردان گرفتار در برف

مدیر عامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: برای نجات جان ۱۱ کوهنورد که در کوه‌های منطقه کلاترزان شهر سنندج در برف گرفتار شده‌اند ۲ تیم عملیاتی و تخصصی کوهستان از این جمعیت اعزام شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، پیام جلالی مدیر عامل جمعیت هلال احمر کردستان اظهار کرد: با توجه به بارش برف و کولاک سنگینی که روز دوشنبه در استان کردستان شاهد بودیم امروز با خبر شدیم که یازده نفر کوهنورد غیرحرفه‌ای در کوه‌های منطقه کلاترزان از اطراف شهر سنندج در برف و کولاک گرفتار شده‌اند.

 

 

وی با اشاره به اینکه وضعیت این کوهنوردان به دلیل تمام شدن آذوقه و سرما بغرنج اعلام شده است افزود: ما درصدد بودیم به صورت امداد هوایی برای نجات جان این افراد اقدام کنیم اما با توجه به شرایط منطقه میسر نشد و به صورت زمینی ۲ تیم از این جمعیت برای امدادرسانی به کوهنوردان گرفتار در برف و کولاک اعزام شدند.

 

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان تاکید کرد: با توجه به بارش سنگین برف و کولاک اخیر، در حال حاضر شرایط برای کوهنوردی مساعد نیست و توصیه می‌کنیم که مردم به کوه‌های اطراف شهر نروند.

 

وی بیان داشت: طی ۷۲ ساعت گذشته و با بروز برف و کولاک در استان بیش از ۱۸۰۰ نفر از مسافران محورهای مواصلاتی استان کردستان توسط جمعیت هلال احمر اسکان داده شده اند.

پایان پیام/713

نظر شما