شناسهٔ خبر: 52075720 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲ تیم هلال احمر کردستان برای نجات کوهنوردان گرفتار در برف اعزام شدند

سنندج- ایرنا- مدیر عامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: برای نجات جان ۱۱ کوهنورد که در کوه‌های منطقه کلاترزان شهر سنندج در برف گرفتار شده‌اند و ۲ تیم عملیاتی از این جمعیت اعزام شدند.

صاحب‌خبر -

پیام جلالی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: با توجه بارش برف و کولاک سنگینی که روز دوشنبه در استان کردستان شاهد بودیم امروز با خبر شدیم که ۱۱ نفر کوهنورد غیرحرفه‌ای در کوه های منطقه کلاترزان از اطراف شهر سنندج در برف و کولاک گرفتار شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه وضعیت این کوهنوردان به دلیل تمام شدن آذوقه و سرما بغرنج اعلام شده است افزود: ما درصدد بودیم به صورت امداد هوایی برای نجات جان این افراد اقدام کنیم اما با توجه به شرایط منطقه مسیر نشد و به صورت زمینی ۲ تیم از این جمعیت برای امدادرسانی به کوهنوردان گرفتار در برف و کولاک اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان تاکید کرد: با توجه به بارش سنگین برف و کولاک اخیر، در حال حاضر شرایط برای کوهنوردی مساعد نیست و توصیه می‌کنیم که مردم به کوه‌های اطراف شهر نروند.

در حال حاضر حدود یک هزار امدادگر و نجاتگر سازماندهی شده و در حوزه جوانان و داوطلبان نیز ۱۰ هزار نفر در جمعیت هلال احمر استان کردستان عضو هستند.

۲۳ پایگاه امداد و نجات ثابت و سیار در سطح کردستان فعال است که از این تعداد ۱۳ پایگاه ثابت در محورهای مواصلاتی و ۱۰ پایگاه پشتیبانی سیار در سطح شهرستان‌ها مستقر و آماده خدمات رسانی به حادثه دیدگان هستند.

شهر سنندج مرکز استان کردستان دارای ۶۰۰ هزار نفر جمعیت است.

نظر شما