شناسهٔ خبر: 52085195 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سند اصلاح شبکه ریزشی در خرمشهر اجرایی شد

سرپرست آبفا خرمشهر از تامین اعتبار برای اصلاح شبکه های ریزشی خرمشهر در قالب تدوین سند در این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز آبادان؛حسین عبیداوی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در ۴۰ نقطه خرمشهر شبکه فاضلاب ریزش کرده و با مکنده و جنتکس امکان رفع انسداد وجود ندارد برای همین سندی یا عنوان سند اصلاح شبکه ریزیشی تدوین و ۱۰ میلیارد تومان برای رفع مشکل در نظر گرفته شده است.

او افزود: در قالب این طرح پیمانکار موظف می شود ترمیم تراشه های حفاری را انجام داد و کار به دیگر ارگان ها واگذار نمی شود.

سرپرست آبفا خرمشهر از اختصاص ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار برای آسفالت معابر حفاری شده به شهرداری خرمشهر خبر داد و گفت: برای طرح های قدیم نیز از سوی اداره کل آبفا ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار به شهرداری اختصاص یافته است و قرار است ۳ میلیارد تومان دیگر نیز در قالب اوراق مشارکت به همین منظور تخصیص داده شود.

عبیداوی همچنین از تخصیص اعتبار ۲۷ میلیارد تومانی برای تکمیل مناطق نیمه کاره عشایر و کوی فیصلی و ۱۲ میلیارد تومان برای ترمیم نوارهای حفاری سطح شهرستان خبر داد.

او به نهایی شدن تحقق اعتبار ۴۰۰میلیارد تومان ماده ۵۶ اشاره کرد و ادامه داد : این طرح در مرحله مناقصه است که پیش بینی می شود مناقصه آن تا پایان امسال انجام شود.

سرپرست آبفا خرمشهر از بروز رسانی و ساماندهی دستگاه های پمپاژ ، افزایش دو برابری ظرفیت ایستگاه های اصلی و لایروبی ۱۷۰ کیلومتر را به عنوان اقدامات برای کاهش مشکل پس زدگی فاضلاب و جمع شدن آب های سطحی در معابر یاد کرد.

عبیداوی در ادامه به اقدامات در حوزه آب اشاره کرد و گفت: سال آینده کارگاه ساماندهی ایستگاه های آبرسانی در روستاهای خرمشهر بر پا می شود و این اقدام در ایستگاه غرب کارون با ۱۰ میلیارد تومان، پیشرفت ۶۰ درصدی دارد و قرار است در ایستگاه های حفار و شهید منصوری نیز اجرا شود.

او اضافه کرد: همچنین قرار است با اجرای ۱۸ کیلومتر خط انتقال آب، ایستگاه آبرسانی غرب کارون به ایستگاه شهید منصوری متصل شود تا از این بعد آب ایستگاه غرب کارون از طرح غدیر تامین شود.

این مقام مسئول از پیشرفت ۶۲ درصدی تصفیه خانه فاضلاب هم خبر داد و گفت: اعتبار تعیین شده برای تکمیل این پروژه ۶۱۶ میلیارد تومان برآورد شده است و پیش بینی می شود سال آینده به بهره برداری برسد.

او در پایان به مطالبات پرسنل آبفای خرمشهر اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در زمان تصدی ۶ ماه از حقوق و حق بیمه پرسنل پرداخت نشده بود که مشکل بیمه رفع شد و از مطالبات حقوق آنها تنها ۲ ماه باقی مانده که تا پایان سال تسویه می شود.

نظر شما