شناسهٔ خبر: 52084708 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آمادگی ۴۶ راهدارخانه در کرمانشاه

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از آمادگی ۴۶ راهدارخانه کرمانشاه باتوجه به ورود سامانه بارشی جدید خبر داد.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- فریبرز کرمی گفت : بارش سنگین برف طی روز‌های گذشته سبب مسدود شدن محور‌های اصلی و راه‌های روستایی استان کرمانشاه شد که از ساعات ابتدایی بارش‌ها با تلاش نیرو‌های راهداری بازگشایی مجدد محور‌های مواصلاتی آغاز شد.

با توجه به حجم بارش‌ها پاکسازی محور‌های اصلی در اولویت نیرو‌های راهداری قرار گرفت و پس از بازگشایی تمام محور‌های اصلی، پاکسازی راه‌های روستایی در دستور کار قرار گرفته است.

در برخی محور‌ها بارش ۵۰ تا ۱۵۰ سانتی متری بارش برف گزارش شده که این بارش سنگین و کولاک سبب کندی بازگشایی محور‌های روستایی شده است.

راه‌های شهرستان ثلاث باباجانی و کلاش در جوانرود مسدود است بارش سنگین برف و کولاک علت اصلی بازنبودن این راه‌ها بوده، زیرا ماشین آلات راهداری نیز در این محور‌ها دچار آسیب می‌شوند.

راهداری کرمانشاه با ۶۰۰ نیرو راهداری و ۴۰۰ دستگاه ماشین آلات در ۴۶ راهداخانه در آماده‌باش قرار دارند تا در صورت لزوم به مردم خدمت رسانی کنند.

 ۸۰ درصد ماشین آلات برای امدادرسانی و پاکسازی راه‌ها به شهرستان‌های استان کرمانشاه اعزام شده‌اند و ۲۰ درصد باقی مانده برای پشتیبانی و اعزام به مناطق برف گیر در آمادگی کامل قرار دارند.

مردم از سفر‌های غیرضروری در ایام پیش رو خودداری کنند و در صورت سفر تجهیزات زمستانی و زنجیرچرخ به همراه داشته باشند و می‌توانند برای آگاهی از آخرین از وضعیت راه‌ها می‌توانند با شماره ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها تماس حاصل کنند .

انتهای پیام/د

نظر شما