به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری صداوسیما از شانا؛ آقای جعفر سالارینسب در این باره گفت: سوخت توزیعی در جایگاههای کل کشور در چهار مرحله پس از تولید در پالایشگاه، در مخازن، هنگام تحویل خط و در مرحله آخر هم در مخزن جایگاههای نمونهگیری و کنترل میشود.
وی با اشاره به اخبار رسانهها درباره مطابق نبودن بنزین توزیعی در سطح شهر تهران با استانداردهای یورو ۴ بهدلیل مخلوط شدن با دیگر فرآوردهها در تانکرهای نفتکش افزود: سیستم توزیع سوخت در کشور کاملاً مکانیزه است و فرآوردههای مختلف در انبارهای نفت در لاینهای مختلف و کاملاً مجزا توزیع و بارگیری میشود.
مدیر تأمین و توزیع شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی درباره سیستم توزیع سوخت از طریق نفتکشها گفت: این سیستم کاملاً مکانیزه است و هر نفتکش کارت حمل مخصوص خود را دارد که نوع فرآورده توزیعی در آن قید شده است و برای مثال نفتکشی که نفتکوره حمل میکند، سیستم به او اجازه حمل فرآورده دیگری را نخواهد داد و در موارد استثنا و ویژه نیز باید کاملاً مخزن و تانکر نفتکش شستشو و مخزن دوباره کنترل شود، سپس فرآورده جدید را بارگیری کند.
سالارینسب تأکید کرد: در هر انبار فرآورده یک واحد کنترل کیفیت وجود دارد که این واحد وظیفه کنترل استانداردهای محموله فرآورده نفتکشها را پس از حرکت بهعهده دارد.
نظر شما