شناسهٔ خبر: 52068446 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رئیس اداره میراث فرهنگی کوثر:

۱۵ انجمن میراث فرهنگی در شهرستان کوثر تشکیل شد

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان کوثر گفت: طی ۹ ماهه نخست امسال ۱۵ انجمن میراث فرهنگی در این شهرستان تشکیل شده است.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل - جهانگیر شهبازی گفت: در راستای ارتقای اقدامات حفاظتی از آثار و بنا‌های تاریخی شهرستان در ۹ ماهه سال‌جاری ۱۵ انجمن میراث فرهنگی در شهرستان کوثر تشکیل شده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کوثر گفت: از مهمترین برنامه‌های این اداره در شهرستان کوثر حفاظت از میراث‌فرهنگی و آثار تاریخی بوده که در همین راستا امسال ۱۸۰ مورد بازدید و سرکشی از آثار تاریخی شهرستان انجام شده است.

شهبازی می‌گوید: تشکیل ۱۵ گشت مشترک با نیروی انتظامی برای بازدید از آثار و مکان‌های تاریخی، تشکیل جلسات با فرماندهان نیروی انتظامی و سپاه شهرستان به تعداد ۱۰ مورد و جلسه با دهیاران و شورا‌های اسلامی برای جلب مشارکت آن‌ها در راستای حفاظت از آثار تاریخی نیز انجام شده است.

او دریافت ۱۳ مورد گزارش حفاری غیرمجاز و رسیدگی به آنها، شناسایی آثار به تعداد ۵ مورد، کشفیات به تعداد ۲۵ مورد و چهار مورد پرونده ارجاعی به دادگاه در حوزه اقدامات غیرقانونی در حوزه میراث‌فرهنگی را از دیگر فعالیت‌های امسال عنوان کرد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کوثر گفت: همچنین در این مدت اولین سایت کاوش در شهرستان در منطقه گل‌تپه گیوی علیا فعال شده و بارداق سنتی خاله خورشید، اوماج آشی و گیلدیک آشی شهرستان نیز به ثبت ملی رسیده است.

انتهای پیام/ح

نظر شما