شناسهٔ خبر: 52054639 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

راه ۱۶۰ روستای شهرستان بانه مسدود است

سنندج- ایرنا- رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان بانه گفت: بارش برف سنگین و کولاک شدید در چند روز اخیر، راه ۲۱۰ روستای شهرستان را بسته بود که با تلاش راهداران راه ۵۰ روستا بازگشایی شده ولی راه ۱۶۰ روستا همچنان مسدود است.

صاحب‌خبر -

انور طاهایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه  برای بازگشایی راه های روستایی با توجه به سنگینی برف، چهار روز زمان نیاز داریم اظهار داشت: راه ۵۰ روستای دیگر تا اواخر امروز بازگشایی می شود.

وی با اشاره به کمبود ماشین آلات و تجهیزات برف روبی اظهار داشت: برای انجام عملیات برف روبی راه های روستایی، ۱۵ دستگا بولدز، گلایدر، لودر و تراکتور فعال هستند و هم اکنون مشغول برف روبی هستند.


امدادرسانی به ۲۵۰ مسافر و در راه مانده از سوی هلال احمر

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان بانه نیز گفت: در چند روز اخیر به ۲۵۰ مسافر و در راه مانده توسط اکیپ های امداد و نجات جمعیت هلال احمر بانه امداد رسانی شد.

اسماعیل رحیمی افزود: ۲۲۰ خودرو از برف و کولاک رهاسازی شد، ۲۸ نفر در پایگاه شبانه روزی امداد و نجات گردنه خان اسکان داده شدند و ۴۵ بسته غذایی نیز بین مسافران در راه مانده توزیع شد.

وی اظهار داشت: هم اکنون یک اکیپ پنج نفره نجات گر در پایگاه شبانه روزی گردنه خان و یک اکیپ در پایگاه شهری برای امداد رسانی در مواقع ضروری مستقر هستند.

ارتفاع برف در بانه به بیش از ۷۰ سانتیمتر و در برخی از مناطق کوهستانی به بیش از یک متر می رسد.  

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر در ۲۷۰ کیلومتری سنندج مرکز استان واقع شده است.

نظر شما