شناسهٔ خبر: 52057121 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بازگشایی راه ارتباطی ۵۰ روستای شهرستان بانه

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بانه گفت: بارش برف سنگین و کولاک شدید در چند روز اخیر، راه ۲۱۰ روستای شهرستان را بسته بود که با تلاش راهداران راه ۵۰ روستا بازگشایی شده، ولی راه ۱۶۰ روستا همچنان مسدود است.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج - انور طا‌هایی با بیان اینکه برای بازگشایی راه‌های روستایی با توجه به سنگینی برف، چهار روز زمان نیاز داریم گفت: راه ۵۰ روستای دیگر تا اواخر امروز بازگشایی می‌شود.

طاهایی با اشاره به کمبود ماشین آلات و تجهیزات برف روبی می گوید: برای انجام عملیات برف روبی راه‌های روستایی، ۱۵ دستگا بولدز، گلایدر، لودر و تراکتور فعال هستند و هم اکنون مشغول برف روبی هستند.

امدادرسانی به ۲۵۰ مسافر و در راه مانده از سوی هلال احمر

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان بانه نیز گفت: در چند روز اخیر به ۲۵۰ مسافر و در راه مانده توسط اکیپ‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر بانه امداد رسانی شد.

اسماعیل رحیمی گفت: ۲۲۰ خودرو از برف و کولاک رهاسازی شد، ۲۸ نفر در پایگاه شبانه روزی امداد و نجات گردنه خان اسکان داده شدند و ۴۵ بسته غذایی نیز بین مسافران در راه مانده توزیع شد.

به گفته او: هم اکنون یک اکیپ پنج نفره نجات گر در پایگاه شبانه روزی گردنه خان و یک اکیپ در پایگاه شهری برای امداد رسانی در مواقع ضروری مستقر هستند.

ارتفاع برف در بانه به بیش از ۷۰ سانتیمتر و در برخی از مناطق کوهستانی به بیش از یک متر می‌رسد.

انتهای پیام/م

نظر شما