شناسهٔ خبر: 52049236 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

۱۴ شهید در حمله ائتلاف سعودی به صنعا/ انصارالله: اهداف حساس‌تر و مهم‌تری در امارات داریم

سپیده حسینی

طبق اعلام منابع پزشکی و محلی در حمله شامگاه دوشنبه ائتلاف سعودی به منطقه‌ای مسکون در صنعا ۱۴ تن به شهادت رسیدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، ساکنان استان صنعا در گفتگو با خبرگزاری رویترز تاکید کردند: طبق برآوردهای اولیه در اثر حمله هوایی ائتلاف عربی ضد یمن به این استان ۱۴ تن کشته شدند و این در حالی است که عملیات جستجو و آواربرداری ادامه دارد.

ائتلاف عربی ضد یمن به رهبری عربستان پس از حمله روز گذشته انصارالله به یمن، با جنگنده‌های خود صنعا را هدف قرار داد.

یک منبع پزشکی و نیز ساکنان استان صنعا اظهار کردند: در یکی از این حملات هوایی منزل یک مسؤول نظامی سابق هدف قرار گرفت که در نتیجه، این چهره نظامی همراه با همسر و پسر ۲۵ ساله‌ و تعدادی دیگر از اعضای خانواده‌اش جان خود را از دست دادند.

شبکه ماهواره‌ای المسیره وابسته به جنبش انصارالله نیز اعلام کرد: در حمله جنگنده‌های ائتلاف سعودی به منطقه‌ای مسکونی در صنعا ۱۲ تن از جمله تعدادی زن و کودک جان خود را از دست داده و ۱۱ تن دیگر زخمی شده و پنج خانه نیز تخریب شدند.

محمد البخیتی، از رهبران انصارالله نیز در گفتگو با شبکه خبری المیادین ضمن اشاره به اینکه امارات در حملات و تجاوزات خود به یمن پافشاری کرد، گفت: این عملیات تنها آغازی در عمق امارات است و به ابوظبی درباره استمرار حملات هشدار می‌دهیم.

البخیتی اظهار کرد: از امارات انتظار می‌رفت پس از فرصتی که برای عقب‌نشینی تدریجی به آن دادیم، از خاک یمن خارج شود.

این رهبر انصارالله در ادامه گفت: عربستان امارات را درگیر این حملات کرد و پس از آنکه از مقابله ناامید شد، برخی استان‌ها را به آن تحویل داد.

او افزود: امارات قبل از عربستان و پس از آنکه یمن توانمندی‌های راکتی خود را توسعه داد، این درس را آموخت.

البخیتی ادامه داد: در این حمله پایگاه‌های حساس یمن هدف قرار گرفتند اما ما اهداف حساس‌تر و مهم‌تری در امارات داریم و تمامی پایگاه‌های حساس امارات در حال حاضر در دسترس نیروهای راکتی و هوایی یمن هستند.

او در پایان تاکید کرد: دایره حملات یمن در امارات گسترش خواهد یافت و ما بانک اهداف نظامی خود در امارات را توسعه خواهیم داد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما