شناسهٔ خبر: 52030983 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

البخیتی: تنش آفرینی امارات را با حملات دردناک پاسخ می‌دهیم

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در اظهاراتی امارات را با حملات دردناک در صورت ادامه اقدام نظامی علیه یمن تهدید کرد.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان - در پی عملیات موفق امروز نیرو‌های یمنی علیه امارات، «محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن تهدید کرد که اگر امارات از تداوم حملات به یمن دست برندارد حملات دردناک‌تری در انتظار آن خواهد بود.

محمد البخیتی در گفتگو با الجزیره درباره انفجار‌های ابوظبی و بیانیه ائتلاف سعودی درباره برخاستن پهپاد‌هایی از فرودگاه صنعا و تبدیل شدن فرودگاه غیر نظامی صنعا به مرکزی برای فعالیت‌های نظامی، ادعا‌های سخنگوی متجاوزان را  غیر منطقی دانست و گفت: آنان پیش از این هم بخشی از یک فیلم آمریکایی را جدا کردند و مدعی شدند این فیلم متعلق به انبار موشکی در بندر حدیده است، اما در ادامه این کار سبب رسوایی آنان شد، یا آنکه مدعی شده بودند کشتی اماراتی (که اخیرا توقیف شد) حامل سلاح نبود حال آنکه حتی تصاویری که سخنگوی خودشان از این کشتی استفاده کرد ثابت می‌کرد کشتی توقیف شده حامل تجهیزات زرهی و نفربر‌های نظامی بود.

او به ادعاها درباره نقش ایران در اینگونه حملات واکنش نشان داد و هدف اساسی آن را انحراف افکار عمومی کشورهای عربی و حتی افکار عمومی جهان است.

بیشتر بخوانید:

حمله نیرو‌های مسلح یمن به پایتخت امارات

وی در ادامه اعلام کرد فرودگاه صنعاء همواره با حملات متجاوزان مواجه است، این فرودگاه اخیرا بار‌ها هدف قرار گرفته است. او استفادها ز فرودگاه صنعاء برای حمله به عمق خاک عربستان و امارات را غیرعقلانی دانست و آن را بهانه آنان برای محاصره یمن و حمله به زیر ساخت های این کشور اعلام کرد.

البخیتی در اظهارات خود مقابله به مثل را تنها راه پاسخ به حملات ائتلاف عربی عنوان کرد.

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن از محل شلیک موشک ها یا پهپاد‌هایی که در حمله به ابوظبی استفاده شده اند ابراز بی اطلاعی کرد و استفاده از فرودگاه صنعاء برای این حملات را حتی به سود یمن ندانست و  ادعای متجاوزان درباره اینکه پهپاد‌ها از فرودگاه صنعا برخاستند اشتباه عنوان کرد.

سخنگوی انصار الله یمن هدف عملیات در عمق امارات در دو نکته عنوان کرد اول اینکه این عملیات برای امارات سنگین بود و نکته دیگر اینکه این اولین هشدار بود و در ادامه اگر امارات تنش را متوقف نکند حملات دیگری نیز در کار خواهد بود.

البخیتی اعلام کرد واکنش احتمالی امارات به انفجار‌های ابوظبی  پیش بینی کرده  و یمن تنش را با تنش پاسخ می دهد.

البخیتی پیشتر نیز ضمن هشدار به امارات متحده عربی گفته بود: «ما به امارات توصیه می‌کنیم به اقدامات تنش‌زای خود ادامه ندهد، چون اگر این تنش ادامه پیدا کند، یمن مجبور به حمله به عمق خاک این کشور خواهد شد».

وزیر اطلاع‌رسانی یمن: پیام تنبیهی که قرار بود به امارات برسد، رسید

در همین حال ضیف الله الشامی، وزیر اطلاع رسانی یمن در صنعا اعلام کرد پیام توبیخی و تنبیهی که باید به امارات می‌رسید، رسید.

عبدالسلام: دست امارات و متعرضان به یمن را قطع می‌کنیم

محمد عبدالسلام سخنگوی انصارالله یمن در پیامی در صفحه کاربری خود در توئیتر نوشت: یک کشور کوچک در منطقه (امارات) خود را در خدمت آمریکا و اسرائیل قرار داد و ادعا کرد پای خود را از یمن بیرون کشیده است، اما اخیرا مشخص شد که خلاف این ادعا رفتار می‌کند. بر همین اساس دو گزینه در پیش دارد: یا از تعرض به یمن دست بر می‌دارد یا با نیروی الهی دست آن و دست هر کس در یمن دخالت کند؛ قطع می‌شود.

مهدی المشاط، فرمانده کل نیروهای مسلح یمن نیز عملیات نیروهای مسلح این کشور را در عمق خاک امارات تبریک گفت و هشدار داد اگر این تجاوز و سلسله جنایت های متجاوزان و تلاش برای اشغال یمن ادامه پیدا کند این مساله در آینده برای اقتصاد و سرمایه گذاری در امارات خطرات واقعی خواهد داشت.

در حمله نیرو‌های یمنی به ابوظبی امارات سه تانکر حامل سوخت در منطقه صنعتی ابوظبی منفجر شد. امارات اعلام کرد تحقیقات اولیه درباره دو آتش سوزی در ابوظبی از احتمال حمله پهپادی حکایت دارد. حمله دوم به منطقه‌ای تازه تاسیس در فرودگاه بین المللی ابوظبی بود.

یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح بلافاصله اعلام کرد تا ساعتی دیگر جزئیات حمله به عمق امارات را منتشر خواهد کرد.

این در حالی است که شبکه المیادین اعلام کرد ۲۰ فروند پهپاد و ۱۰ فروند موشک بالستیک ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اهداف حساسی را در عمق خاک امارات هدف قرار دادند. عملیات نظامی در قلب شهر ابوظبی همچنان ادامه دارد و زبانه‌های آتش و دود در آسمان این شهر برخاسته است. منبعی نظامی در یمن به این شبکه خبر داد، یک فروند هواپیمای ترابری امارات در فرودگاه عتق استان شبوه با موشک هدف قرار گرفت و از رده خارج شد. همچنین پایگاه خبری صابرین نیوز گزارش داد بر اثر حمله یمنی ها به منطقه المصفح در ابوظبی امارات سه نفر شامل یک پاکستانی و دو هندی کشته و شش تن دیگر زخمی شدند.

امارات و عربستان به همراه یک ائتلاف عربی از هفت سال پیش تاکنون به یمن حمله کرده و بسیاری از منابع بکر این کشور را به غارت بردند، حتی آثار باستانی یمن نیز سرقت شده و به موزه «لوور» ابوظبی منتقل می‌شوند.

انتهای پیام/

نظر شما