شناسهٔ خبر: 52047105 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پیام تبریک قیس الخزعلی به جنبش انصار الله یمن

دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق خطاب به رزمندگان یمنی نوشت: این پیشرفت عظیم در ایجاد قدرت بازدارندگی و این روحیه انقلابی را به برادران مظلوم در یمنِ عزّت و استقامت تبریک می‌گوییم.

صاحب‌خبر -

پیام تبریک قیس الخزعلی به جنبش انصار الله یمن

  به گزارش سرویس بین الملل­ ­خبرگزاری صدا و سیما، "قیس الخزعلی" دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق در صفحه شخصی خود در توئیتر در واکنش به حملات موشکی و پهپادی نیرو‌های مشترک یمنی به امارات نوشت: این پیشرفت عظیم در ایجاد قدرت بازدارندگی و این روحیه انقلابی را که با وجود تمام خصومت‌ها و فشار‌های نیرو‌های شرور، پست و سازشکار، از پذیرش شکست سر باز می‌زند، به برادران مظلوم در یمنِ عزّت و استقامت تبریک می‌گوییم؛ همان‌هایی که مدافع کشور و ملت خود در مقابل تجاوز ظالمانه ائتلاف ستمگری هستند که خون کودکان، زنان و سالخوردگان یمنی را مباح شمرده است و می‌دانیم که حکّام امارات در این جنایت‌ها ید طولایی داشته اند. به برادران یمنی می‌گوییم ما شما را مصداق آیه (ان تنصروا الله ینصرکم و یثبت اقداکم) می‌دانیم. درود و آفرین به شما‌ای جنبش انصارالله و پیروزی پس از پیروزی با پشتوانه خداوند عزیز و مقتدر نصیب تان باد.

در ادامه توئیت الخزعلی آمده است: ما به حکّام اماراتِ سازشکار با صهیونیست‌ها درباره عواقب تداوم مداخله در امور داخلی عراق و کاشتن بذر فتنه و اختلاف بین فرزندان ملت آزاده و با عزت عراق هشدار می‌دهیم و به آن‌ها می‌گوییم عراقی‌ها تسلیم ظلم نمی‌شوند و سرافراز هستند و به شما و غیر شما اجاره نمی‌دهند تجاوز به حاکمیت عراق و تهدید امنیت و صلح داخلی عراق ارزشمند ما را ادامه دهید.

 

پیام تبریک قیس الخزعلی به جنبش انصار الله یمنابوعلی العسکری: حمله به ابوظبی، تاج و تخت جنایت را به لرزه درآورد

ابوعلی العسکری مسئول امنیتی گردان‌های حزب الله عراق در واکنش به حملات موشکی و پهپادی نیرو‌های مشترک یمنی به امارات نوشت: امروز یکی از ایام الله است؛ خداوند رعب و وحشت را با دستان مجاهدان شجاع یمنی در قلب‌های بنی زاید ستمکار قرار داد. حکّام امارات در زمین ظلم و فساد را گسترش دادند. چه جنایتی از قتل کودکان و بی گناهان و ویران کردن سرزمین‌ها به خاطر محقق ساختن خواسته صهیونیست‌ها زشت‌تر است؟

حمله به متجاوزان و تضعیف آن‌ها با هدف دفاع از خود، نخستین گام برای ایجاد معادله هراس افکنی در مقابل دشمن است. مقاومت حق همه ملت‌های مستضعف است تا برای جلوگیری از کشتار فرزندان، ویران شدن کشور‌ها و سرقت اموال شان علیه اشرار بایستند.
آفرین و درود به مجاهدان شجاع در یمنِ استقامت به خاطر این حملات موفقیت آمیز که تاج و تخت جنایت را در امارات به لرزه درآورد. خداوند تیر‌های آن‌ها را در اصابت به اهداف مستحکم کند و آن‌ها را بر ظالمان پیروز گرداند.

 

پیام تبریک قیس الخزعلی به جنبش انصار الله یمن

وزیر اطلاع رسانی: یمن همه آزادگان جهان را سعادتمند کرد
ضیف الله الشامی وزیر اطلاع رسانی یمن در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: یمنِ خوشبخت با هدف قرار دادن کشورَک امارات همه آزادگان جهان را سعادتمند کرد.

 

 

پیام تبریک قیس الخزعلی به جنبش انصار الله یمن

معاون وزیر خارجه: هرگز از حق مقدس خود در دفاع از ملت مظلوممان چشم پوشی نخواهیم کرد
حسین العزی معاون وزیر خارجه یمن در رشته توئیت‌هایی نوشت: امارات با حملات هوایی حدود بیست غیرنظامی از جمله چند زن و کودک را به قتل رسانده است.‌

ای دورویانی که برای محکوم کردن صنعا به علت استفاده از حق دفاع از خود از یکدیگر سبقت می‌گیرید، موضعتان چیست؟ جواب ندهید. فقط از خودتان سوال کنید تا متوجه بشوید که چه قدر حقیر هستید. هرگز بعید نمی‌دانم که حقارتتان تنها نقطه اشتراک احتمالی تان با عربستان و امارات باشد. باشد. از هم اکنون می‌توانید برای محکوم کردن صنعا آماده شوید، زیرا آنگونه که پیش بینی می‌کنم، پاسخ خواهد داد و هرگز از حق مقدس خود در دفاع از ملت مظلوم یمن چشم پوشی نخواهد کرد.

آماده باشید و در محکوم کردن ما از یکدیگر پیشی بگیرید. در غیر این صورت ما، عربستان و امارات به شما می‌خندیم و از نظر ما ایراد ندارد همسرانتان نیز به این حقارت بخندند.

 

پیام تبریک قیس الخزعلی به جنبش انصار الله یمن

انتقاد شدید فعال حقوق بشر از سکوت در برابر جنایات امارات و عربستان در یمن
یحیی الحدید رئیس بنیاد دموکراسی و حقوق بشر خلیج فارس در حساب کاربری خود در توئیتر تصاویری از جنایت حمله به محله مسکونی اللیبی صنعا منتشر کرد و در واکنش به این تصاویر نوشت: حقوق بین المللی بشردوستانه برای حفاظت از غیرنظامیان در درگیری‌های نظامی قوانینی وضع کرده است، اما نیرو‌های ائتلاف در جنگ علیه یمن همه خطوط قرمز را زیر پا گذاشتند، همه کنوانسیون‌های بین المللی را نادیده گرفتند و غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی را هدف قرار دادند و مرتکب جنایات جنگی شدند. علت سکوت و دست به کار نشدن جامعه جهانی برای بازخواست عربستان و امارات چیست؟!

 

پیام تبریک قیس الخزعلی به جنبش انصار الله یمن

وزیر اطلاع رسانی: همدردی‌ها با امارات از «اسرائیل» آب می‌خورد
ضیف الله الشامی وزیر اطلاع رسانی یمن در توئیتی نوشت: همدردی منافقان بین المللی با امارات توسط اسرائیل مدیریت می‌شود، زیرا سیاست راهبردی آن در منطقه اقتضا می‌کند با امارات بزرگترین دست پرورده خود منافع مشترک داشته باشد. جای تعجب ندارد. یمن نه فقط امارات بلکه همه خائنان به میهن‌ها و اربابانشان را ادب کرد و آنان ضربه دردناک خوردند. این باعث افتخار ما است.

 

پیام تبریک قیس الخزعلی به جنبش انصار الله یمن

موسسه حقوق و روابط بین الملل: عربستان و امارات به نیابت از اسرائیل به خاک یمن تجاوز کرده اند
محمود رفعت رئیس موسسه اروپایی حقوق و روابط بین الملل در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: کسانی که در صنعا سکونت دارند، فرزندان یمن یعنی مالکان این خاک هستند. عربستان و امارات (به نیابت از اسرائیل) به خاک آنان حمله کرده اند. در تاریخ ثبت خواهد شد که آنان اوایل شجاعانه در برابر متجاوزان ایستادند، سپس سلاح هایشان را به روز کردند. همچنین در تاریخ ثبت خواهد شد که پروژه تونی-بلر برای تبدیل کردن عرب‌ها به خدمتگزاران اسرائیل به دست اینان خنثی شد. یمن عزیز جاودان باد.

 

پیام تبریک قیس الخزعلی به جنبش انصار الله یمن

پاسخ عضو انصارالله به کشور‌های محکوم کننده یمن با استناد به آیه‌ای از قرآن
محمد البخیتی عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: وقتی تعداد زیادی از کشور‌ها یمن را به علت دفاع از خود محکوم می‌کنند و متجاوزان را محکوم نمی‌کنند، یعنی جهان دچار بحران اخلاقی بی سابقه شده است. این نوع رفتار‌ها نتیجه‌ای جز قوی‌تر شدن عزم و اراده ما برای ایستادن در برابر باطل نخواهد داشت و اطمینان ما را به پیروزی بیشتر خواهد کرد. البخیتی سپس به آیه ۱۷۳ سوره آل عمران اشاره کرد که می‌فرماید: «[برخی از]مردم به ایشان گفتند مردمان برای [جنگ با]جمع شده اند، از آنان برحذر باشید و [این سخن]بر ایمانشان افزود.»

 

پیام تبریک قیس الخزعلی به جنبش انصار الله یمن

واکنش سخنگوی گردان های حزب الله عراق به حمله به امارات
جعفر الحسینی سخنگوی نظامی گردان های حزب الله عراق در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: انفجار در امارات... محکوم کردن ها و تعارف تکه پاره کردن ها علیه حق و حقیقت... این درحالی است که مردم یمن از چندین سال قبل توسط امارات و عربستان هدف وحشیانه ترین جنایات قرار می گیرند و هیچ کس آن ها را حتی محکوم هم نمی کند! حکومت ها با دورویی انس گرفته اند.. تخت پادشاهی شان واقعا لرزید. سنگ های کوه های یمن آسمانخراش هایشان را فروریخت. کسانی در نبرد چیره شدند که ناتوان شمرده می شدند و خداوند یاریشان کرد. خداوند برایشان کافی و بهترین یاور و امدادرسان است.

 

عضو انصارالله: امارات باید به جمع کشور‌های عربی بازگردد
محمد علی الحوثی عضو شورای عالی سیاسی یمن در رشته توئیت‌هایی نوشت: عملیات «اعصار الیمن» (گردباد یمن) را تبریک می‌گوییم. جهان مشاهده خواهد کرد که چگونه ملت یمن این عملیات را متناسب با شجاعت و کرامت خود جشن خواهد گرفت و این موضوع را به لطف خدا در میدان نشان خواهد داد. امارات با تجاوز، عادی سازی روابط، حمایت از اسرائیل و کشتن شهروندان عرب هویت عربی خود را از دست داد و هم اکنون باید به جمع کشور‌های عربی بازگردد.

 

نظر شما