شناسهٔ خبر: 52042064 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

طی شبانه روز گذشته

راهداران مهابادی ۳۵۰ دستگاه خودرو گرفتار در کولاک را نجات دادند

مهاباد- ایرنا- رییس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: عوامل راهداری طی شبانه روز گذشته ۳۵۰ دستگاه خودرو سبک و سنگین گرفتار در برف و کولاک را در گردنه‌های این شهرستان نجات دادند.

صاحب‌خبر -

محسن خادمی روز سه شنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این مدت ۲۵۰ خودروی تریلی، کامیون و سواری در حوالی سه راهی دارلک در محور مهاباد – ارومیه رهاسازی شده‌اند و ۴۰ خودرو نیز در سه راه ترشکان و جهاد آباد این شهرستان رهاسازی شده‌اند.

وی ادامه داد: شب گذشته بارش برف و کولاک در گردنه‌های این شهرستان تردد خودروها را با مشکل مواجه کرد که عوامل راهداری با حضور به موقع خود توانستند ۴۰ دستگاه خودرو سبک، نیمه سنیگن سنگین را نجات دهند.

رییس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای مهاباد اظهار داشت: در شبانه روز گذشته ۱۸ خودرو در محور قره‌بلاغ علی‌رغم اعلام مسدودی جاده و ۲۵ دستگاه خودروی سنگین و سواری در محور مهاباد – سردشت رهاسازی شده‌اند.

محور مهاباد به بوکان و محور مهاباد به پیرانشهر از مسیر جاده پسوه مسدود است

وی در خصوص آخرین وضعیت راه های روستایی نیز بیان کرد: جاده برهان در محور مهاباد بوکان از ابتدا و محور پسوه از روستای "خلیفه" کاملا مسدود شده و شهروندان از هرگونه تردد در این مسیر جدا خودداری و از مسیرهای جایگزین مهاباد – میاندوآب – بوکان و مهاباد به نقده استفاده کنند.

وی افزود: در محورهای مهاباد به میاندوآب و مهاباد به ارومیه نیز دید افقی به کمتر از ۲۰ رسیده و به علت کولاک شدید و لغزندگی جاده، تردد تنها با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

خادمی گفت: در محور مهاباد – سردشت نیز دید افقی به کمتر از ۱۰ متر کاهش یافته و به علت لغزندگی جاده و بارش شدید برف و کولاک، تردد بسیار به سختی و تنها با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

رییس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای مهاباد اظهار داشت: محورهای مواصلاتی شهرستان مهاباد در ۲۴ ساعت گذشته ۴ بار برفروبی و نمک پاشی شده اما حجم بارش برف در این محورها به اندازه‌ای است که بعد از چند ساعت جاده دوباره مسدود می شود.

سخنور افزود: ارتفاع برف در گردنه‌های زمزیران و جواله رشان به ۶۰ سانتیمتر می‌رسد ولی در محورهای مهاباد - میاندوآب و مهاباد - ارومیه  در برخی نقاط، ارتفاع برف به ۴۰ سانتیمتر می‌رسد.

خاادمی با اشاره به ورود سامانه بارشی به منطقه نیز گفت: طبق اعلام اداره هواشناسی سامانه دیگری از امروز روز چهارشنبه وارد منطقه می‌شود و تا اواخر هفته به فعالیت خود به صورت بارش برف و باران ادامه می‌دهد و لازم از رانندگان در این مدت قبل از ترد در جاده‌ها و به‌ویژه گردنه‌های این شهرستان از وضعیت آنها با خبر شوند.

راه ۸۰ روستای مهاباد همچنان مسدود است

خادمی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته بدنبال بارش برف سنگین در شهرستان مهاباد راه ارتباطی ۹۰ روستای این شهرستان مسدود شد، گفت: درحال حاضر راه ارتباطی ۱۰ روستای شهرستان بازگشایی شده اما هم اکنون ۸۰ روستای این شهرستان همچنان مسدود و تلاش برای بازگشایی آنها ادامه دارد.

مهاباد دارای بیش از ۸۴۰ کیلومتر راه شامل ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۶۱۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت و شوسه است.

نظر شما