شناسهٔ خبر: 52031982 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

حمله بزرگ یمن به مواضع نظامی و استراتژیک امارات

ابنا

خبرهای رسیده از هدف قراردادن مواضع نظامی و استراتژیک ابوظبی از سوی نیروهای مسلح یمن حکایت دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ خبرگزاری امارات از انفجار سه تانکر نفت در منطقه الصفح در ابوظبی خبر داد.

این خبرگزاری همچنین از وقوع یک مورد آتش سوزی در منطقه‌ای در نزدیک فرودگاه ابوظبی خبر داد، اما افزود، این آتش سوزی خسارتی به دنبال نداشت.

خبرگزاری امارات به نقل از پلیس ابوظبی اعلام کرد، در محل وقوع انفجار بونکرهای نفت در منطقه المصفح ابوظبی، لاشه های کوچک پیدا شده است و به نظر می رسد این تکه ها متعلق به پهپاد باشد.

در همين حال به گزارش تلویزیونی المیادین،‌ بر اساس تحقیقات اولیه، قطعاتی پیدا شده که احتمالا مربوط به حمله پهپادی به دو منطقه است.

این در حالی است که رسانه ها هم از حمله پهپادی به مناطقی از امارات از جمله فرودگاه ابوظبی خبر دادند. پروازهای فرودگاه ابوظبی در پی حملات نیروهای انصارالله یمن متوقف شده است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد: در ساعات آینده بیانیه مهمی درباره عملیات ویژه نظامی در عمق خاک امارات منتشر می کند.

یک منبع نظامی یمن گفت که نیروهای مسلح، اهداف نظامی و استراتژیکی را در ابوظبی هدف قرار داده اند. این اقدام در پاسخ به تنش امارات علیه یمن و ادامه محاصره آن صورت گرفته است.

به دنبال انتشار این خبر، یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن نیز از عملیات ویژه‌ای طی امروز (دوشنبه) در عمق خاک امارات متحده عربی خبر داد. وی اظهار داشت که در ساعات آتی جزئیات این حمله را خبررسانی خواهد کرد.

ائتلاف سعودی نیز طی بیانیه‌ای اعلام کرد که چندین پهپاد را که از فرودگاه صنعاء برخاسته‌اند، رصد کرده است.

* حمله یمن به امارات با ۲۰ پهپاد و ۱۰ موشک انجام شد

شبکه تلویزیونی «المیادین»: ۲۰ فروند پهپاد و ۱۰ فروند موشک بالستیک ارتش و کمیته های مردمی یمن اهداف حساسی را در عمق خاک امارات هدف قرار دادند.

عملیات نظامی در قلب شهر ابوظبی پایتخت امارات همچنان ادامه دارد و زبانه های آتش و دود در آسمان این شهر برخاسته است.

* انصارالله: ابوظبی از تجاوز دست برندارد، حملات دردناک‌تری دریافت خواهد کرد

در پی عملیات امروز صنعاء علیه ابوظبی، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در گفت‌وگو با الجزیره اعلام کرد که اگر امارات از تداوم حملات به یمن دست برندارد حملات دردناک‌تری در انتظار آن خواهد بود.

«محمد البخیتی» پیشتر نیز با هشدار به امارات متحده عربی گفته بود: «ما به امارات توصیه می‌کنیم به اقدامات تنش‌زای خود ادامه ندهد چون اگر این تنش ادامه پیدا کند، یمن مجبور به حمله به عمق خاک این کشور خواهد شد».

………………….

پایان پیام/ 218-101

نظر شما