شناسهٔ خبر: 67946453 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

روسیه: اعتراضات ونزوئلا قطعا توسط واشنگتن تامین مالی می‌شود

ایراندخت آذر شکیب

یکی از اعضای هیات ناظران روسی بر انتخابات ونزوئلا که همچنین عضو مجلس عوام این کشور است، گفت اعتراضات کاراکاس پس از انتخابات ریاست جمهوری در این کشور که به پیروزی مادورو ختم شد قطعا توسط آمریکا که منافعی در این کشور آمریکای لاتین دارد و حامی اپوزیسیون است، تامین مالی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، «الکسی ولوتسکوف» یکی از اعضای هیات ناظران روسی  همچنین گفت: «این اعتراضات قطعا تامین مالی از خارج است و چنین دیدگاه‌های رادیکالی از افراد جوان که ممکن است به دنبال سود اقتصادی در این زمینه باشند شامل گرفتن مال، شکستن چیزی و سرقت، احتمالا همه اینها چند برابر شده است.»

این قانونگذار روس ادامه داد: «امروز از پنجره‌های هتلمان دیدیم که چگونه معترضان با یک پلیس موتورسیکلت سوار برخورد کردند، او را به زمین زدند، موتورسیکلت را گرفتند و سوار آن شدند. همین ثابت می‌کند که در اینجا یک مولفه ملکی و اقتصادی هم وجود دارد، یعنی مردم در این آشوب‌ها سعی می‌کنند نوعی استفاده اقتصادی برای خود پیدا کنند. دزدی و راهزنی که با حمایت، شعارها و تامین مالی آمریکا که در اینجا منافع خاص خود را دارد، صورت می‌گیرد. مخالفان و اپوزیسیون هم از سوی واشنگتن تامین مالی می‌شوند.»

ولوتسکوف افزود: «تظاهرات افراط گرایی در ونزوئلا پس از انتخابات یک اقدام صحنه سازی شده است و نمی‌تواند بر روند انتخابات تاثیر بگذارد.»

روز یکشنبه، انتخابات ریاست جمهوری در ونزوئلا برگزار شد و نیکولاس مادورو، رئیس فعلی دولت، برنده آن شد. پس از آن تظاهرات روز دوشنبه در کاراکاس با درگیری پلیس و معترضان آغاز شد. ونزوئلا اعلام کرده که تعدادی از کشورها در انتخابات و حق تعیین سرنوشت مردم مداخله کرده‌اند.

انتهای پیام

روسیه: اعتراضات ونزوئلا قطعا توسط واشنگتن تامین مالی می‌شود

نظر شما