شناسهٔ خبر: 52020073 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آزمایش موشکی جدید کره شمالی

ارتش کره جنوبی خبر داد کره شمالی امروز دو موشک بالستیک از فرودگاهی در پیونگ یانگ شلیک کرده است.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان- مقامات کره جنوبی اعلام کردند کره شمالی طی جدیدترین اقدام تحریک کننده خود اقدام به آزمایش دو موشک بالستیک کرد. این چهارمین آزمایش موشکی پیونگ یانگ در یک ماه گذشته است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دولت ژاپن نیز دقایقی پیش این آزمایش موشکی را تایید کرد. هیروکازو ماتسونو، دبیرکل کابینه وزیران ژاپن این اقدام کره شمالی را تهدیدی علیه صلح و ثبات منطقه دانست و آن را به شدت محکوم کرد.

در دو هفته گذشته کره شمالی سه آزمایش موشکی مختلف انجام داده است. دو مورد از این آزمایش‌ها مربوط به موشک‌های مافوق صوت بود. روز جمعه نیز پیونگ یانگ دو موشک کوتاه برد را با موفقیت آزمایش کرد که از روی واگن‌های قطار شلیک شدند.

رییس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در بیانیه‌ای گفت: به نظر می‌رسد آزمایش موشکی امروز شامل دو فروند موشک بالستیک بوده که از فرودگاه سونان در پیونگ یانگ در جهت شرق شلیک شده است. کره شمالی در سال ۲۰۱۷ از این فرودگاه برای آزمایش موشکی بالستیک میان برد استفاده کرده بود.

تحلیلگران می‌گویند سرعت آزمایش‌های موشکی در کره شمالی نشان می‌دهد که این کشور تنوع بالایی از موشک برای استفاده در رزمایش‌ها و حملات احتمالی در اختیار دارد.

همچنین بسیاری معتقدند آزمایش‌های موشکی متعدد کره شمالی به خوبی نشان می‌دهد تحریم‌های آمریکا علیه این کشور تاثیرات بسیار کمی داشته و نتوانسته فعالیت‌های نظامی و موشکی این کشور را محدود کند.

انتهای پیام/

نظر شما