شناسهٔ خبر: 52014802 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

ورود سامانه بارشی تازه از 30 دی به کشور

محمد اصغری درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت:‌ در سه روز آینده در جنوب، جنوب‌شرق و شرق کشور بارش باران و وزش باد شدید و در مناطق مرتفع و سردسیر بارش برف خواهیم داشت.

صاحب‌خبر -

محمد اصغری درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت:‌ در سه روز آینده در جنوب، جنوب‌شرق و شرق کشور بارش باران و وزش باد شدید و در مناطق مرتفع و سردسیر بارش برف خواهیم داشت.

وی افزود: روز آینده در بخش‌هایی از جنوب غرب و غرب کشور همچنین شمال‌غرب،‌ استان‌های ساحلی خزر و ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های تهران، قزوین و البرز بارش برف و باران و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز سه‌شنبه 28 دی به تدریج از شدت بارش‌ها در نیمه غربی کشور کاسته می‌شود و فعالیت سامانه بارشی در بخش‌هایی از سواحل خزر، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی و بخش‌هایی از شمال‌شرق کشور ادامه دارد.

ورود سامانه بارشی تازه از 30 دی به کشور

اصغری با بیان اینکه روز چهارشنبه در بخش‌هایی از جنوب شرق و شمال‌غرب بارش پراکنده داریم،‌ گفت: روز پنج‌شنبه 30 دی با ورود سامانه جدید در نواحی شمال‌غرب و غرب کشور، ارتفاعات زاگرس مرکزی، استان‌های ساحلی خزر،‌ ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز بارش برف و باران و وزش باد شدید خواهیم داشت.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: در پنج روز آینده در نواحی کوهستانی و مرتفع کولاک برف و در مناطق مستعد ریزش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد:‌ در سه روز آینده در شرق و جنوب‌شرق کشور وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک خواهیم داشت و روز سه‌شنبه این شرایط در استان‌های سمنان، تهران،‌ مرکزی،‌ البرز و قم نیز حاکم است.

اصغری اضافه کرد: روز آینده در شمال‌غرب و سواحل خزر و روز سه‌شنبه 28 دی در دامنه جنوبی البرز و جنوب‌غرب کاهش دما بین 6 تا 8 درجه پیش‌بینی می‌شود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز سه‌شنبه 28 دی کاهش محسوس دما بین 8 تا 12 درجه در غرب کشور خواهیم داشت، همچنین در روزهای پایانی هفته در اغلب نقاط کشور روند کاهش دما و در نیمه شمالی کشور ماندگاری هوای سرد پیش‌بینی می‌شود.

* هشدار کاهش دما و افزایش مصرف حامل‌‌های انرژی

وی توضیح داد: از امروز تا روز جمعه ۱۴۰۰/۱۱/۰۱ کاهش دما، ماندگاری و تشدید هوای سرد‌ در شمال غرب و سواحل شمالی و دامنه جنوبی البرز و جنوب غرب پیش‌بینی می‌شود؛ در این راستا افزایش مصرف حامل‌های انرژی، یخبندان و احتمال خسارت به ماشین‌آلات و تاسیسات کشاورزی، کارخانجات و منازل وجود دارد.

اصغری اظهار کرد: توصیه می‌شود محافظت و پوشش لوله‌های آب و تاسیسات، استفاده از ضدیخ در خودروها و سایر ماشین آلات و مدیریت حامل‌های انرژی در دستور کار باشد.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 23 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و اردبیل با کمینه دمای 17 درجه زیر صفر، ارومیه با کمینه دمای 15 درجه زیر صفر و تبریز با کمینه دمای 12 درجه زیر صفر همچنین زنجان با کمینه دمای 11 درجه زیر صفر سردترین مراکز استان خواهند بود.

 

نظر شما