شناسهٔ خبر: 52010715 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اسماعیلی در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما:

هزینه حفاظت مالی مردم در تهیه دارو؛ ۷۰ تا ۹۵ هزار میلیارد تومان

مشاور رئیس سازمان غذا و دارو گفت: دولت در تلاش است مسیر تخصیص ارز دارو اصلاح شود نه اینکه ارز دارو حذف شود و هزینه حفاظت مالی مردم برای تهیه دارو در سال آینده بین ۷۰ تا ۹۵ هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

صاحب‌خبر -

سجاد اسماعیلی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: مسیر تخصیص ارز دارویی باید اصلاح شود و یارانه دارو به جای اینکه در اختیار و شرکت‌ها واسطه‌ها و دلالان قرار گیرد باید در اختیار مردم که صاحبان اصلی یارانه دارو هستند، باشد.

وی گفت: هدف دولت این است یارانه دارو در اختیار سازمان‌های بیمه گر قرار گیرد تا داروی مورد نیاز به جای اینکه به دست واسطه‌ها برسد در اختیار سازمان‌های بیمه گر قرار گیرد و دارو با قیمت مناسب به دست مردم و بیماران برسد.

<div id="video-display-embed-code_7518085"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3335775/7518085?width=600&height=337"></script></div>

مشاور رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه بر اساس برآورد سازمان غذا و دارو حداقل برآورد منابع برای دارو و تجهیزات ۷۰ هزار میلیارد تومان مابه التفاوت برای محافظت مالی از مردم است، افزود: در این صورت دسترسی پایدار مردم فراهم می‌شود، اما اگر موارد دیگر همچون واکسن‌ها و اقلام درمان کرونا را در نظر بگیریم این ۷۰ هزار میلیارد تومان به ۹۵ هزار میلیارد تومان افزایش می‌یابد.

اسماعیلی ادامه داد: ما امیدواریم در کمیسیون تلفیق که بودجه در حال بررسی است و پس از آن در صحن علنی مجلس، تخصیص مابه التفاوت ارز دارو و تجهیزات به گونه‌ای صورت گیرد که این یارانه به مردم تعلق گیرد نه قاچاقچی و سودجو و کسانی که ارز دولتی دارو گرفتند و ارز را آزاد فروختند.

برچسب‌ها:

نظر شما