شناسهٔ خبر: 68610274 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری | لینک خبر

دانشور:

همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید دانشجویان سرآمد دانشگاه‌ها انتخاب و معرفی خواهند شد

مدیر کل امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید و با هدف فراهم نمودن زمینه تحرک، پویایی و نشاط در دانشگاه‌ها، دانشجویان سرآمد هر دانشگاه انتخاب و معرفی خواهند شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم به نقل از سازمان امور دانشجویان؛ ابوالفضل دانشور مدیر کل امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان که در اولین نشست توجیهی رابطان انتخاب دانشجویان سرآمد دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور و در دانشگاه علامه طباطبایی سخن می‌گفت، افزود: بر اساس آئین نامه ابلاغی ۲ تا ۵ درصد جمعیت دانشجویی هر دانشگاه انتخاب و در نیمه دوم مهر ماه سال‌جاری طی مراسم باشکوهی معرفی و از آن‌ها تقدیر خواهد شد.
وی تأکید کرد: دانشجویان با بارگذاری فعالیت‌های متنوع آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، هنری و اجتماعی، ورزشی، بین‌الملل و فناوری در سامانه سجاد که در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ کسب کرده‌اند، می‌توانند در فرآیند انتخاب و معرفی دانشجویان سرآمد وارد شوند.
مدیر کل امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان با اشاره به رویکرد وزیر جدید علوم، تحقیقات و فناوری برای ایجاد‌امید آفرینی در بین دانشجویان و در محیط‌های دانشجویی، گفت: انتظار جدی داریم تا رؤسای محترم دانشگاه‌ها و بدنه مدیریتی و کارشناسی دانشگاه‌ها با رویکرد ذکر شده هماهنگ شوند و موضوع انتخاب و معرفی دانشجویان سرآمد را با اولویت پیگیری و اجرا نمایند.
وی یادآور شد: در کنار انتخاب و معرفی دانشجویان سرآمد در مهرماه سال جاری، مرحله دانشگاهی المپیاد ورزش‌های فناورانه نیز در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود که این رویداد نیز در مرحله ثبت نام با استقبال گسترده دانشجویان روبرو شده است.
دانشور دو رویداد ذکر شده را در نوع خودش به لحاظ موضوع، فراگیری و اهمیت کم نظیر دانسته و گفت: دو رویداد ذکر شده برای اولین بار در تاریخ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انجام خواهد شد و ثمرات و برکات زیادی را برای دانشجویان، دانشگاه‌ها و کشور بدنبال خواهد داشت.
مدیر کل امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان خاطر نشان نمود: عملکرد دانشگاه‌ها در دو رویداد انتخاب و معرفی دانشجویان سرآمد و المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی در سطوح مختلف رؤسای دانشگاه‌ها، معاونان، مدیران و کارشناسان رصد خواهد شد و بعنوان شاخص ارزیابی دانشگاه‌ها مد نظر قرار خواهد گرفت.
وی عملکرد رابطان انتخاب و معرفی دانشجویان سرآمد را بسیار با اهمیت شمرده و گفت: کار شما عزیزان به تحقق هدف‌گذاری ۲ تا ۵ درصد جمعیت دانشجویان هر دانشگاه بعنوان دانشجویان سرآمد کمک شایانی خواهد کرد و نتیجه آن ترویج‌امید، تحرک، پویایی و شادابی در بین دانشجویان و ارتقاء زیست سالم دانشجویی خواهد شد.
وی کار در این حوزه و مسیر پربرکت را عنایتی از طرف خدای متعال دانست و گفت: سعی کنید با تسلط بر آئین‌نامه و شیوه‌نامه و راهنمایی درست دانشجویان عزیز سهم خودتان را برای کسب این افتخار بزرگ برای دانشجویان عزیز بخوبی ایفا کنید تا دانشجویان عزیز در زیر پرچمی که با اهداء جان جوانان این مرز و بوم برافراشته شده با افتخار زندگی کنند و کشور را برای رسیدن به قله تمدن عظیم اسلامی کمک کنند.
گفتنی است اولین نشست رابطان انتخاب و معرفی دانشجویان سرآمد دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور در دانشگاه علامه طباطبایی در حال برگزاری است.

نظر شما