شناسهٔ خبر: 51994891 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برف و باران با شدت بیشتری به گیلان باز می‌گردد

رشت - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به صدور هشدار هواشناسی مبنی بر بارش باران و برف از عصر یکشنبه تا اواخر وقت دوشنبه گفت: لازم است تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارت های احتمالی‌ توسط دستگاههای اجرایی و مردم انجام شود.

صاحب‌خبر -

امیر مرادی شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس اعلام هشدار سطح نارنجی اداره کل هواشناسی گیلان از عصر فردا یکشنبه تا اواخر وقت دوشنبه هفته جاری شاهد مه آلود بودن هوا ، بارندگی، وزش باد، بعضی نقاط شدید و کاهش محسوس دما بین ۸ تا ۱۵ درجه سانتی‌گراد خواهیم بود.

وی افزود: در ارتفاعات و دامنه ها هم بارش برف و کولاک و در بعضی نقاط جلگه ای نیز مخلوط برف و باران و به تدریج بارش برف را در پیش داریم.

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان گفت: به منظور جلوگیری از آبگرفتگی، لغزش و رانش، لغزندگی و اختلال در تردد، خسارت به محصولات کشاورزی، احتمال خسارت به سازه ها، احتمال وقوع بهمن در مناطق مستعد و هرگونه حادثه احتمالی لازم است تمهیدات مورد نیاز توسط دستگاه های خدماتی و امدادی فراهم شود.

مرادی از مردم خواست تا طی این مدت از ترددهای غیر ضروری  بپرهیزند؛ ضمن اینکه از فعالیت هایی همچون کوهنوردی و دریانوردی اجتناب کنند.

هواشناسی گیلان نیز پیش‌بینی کرده است که از اواخر وقت دوشنبه با خروج موج بارشی کاهش ابر، یخبندان، صبحگاهی و همچنین وزش باد جنوبی به ویژه در ارتفاعات و دامنه ها طی عصر و شب گاهی شدید مورد انتظار است.

براساس جدول پیش بینی هواشناسی گیلان؛ امروز حداکثر دما در استان به ۱۲ درجه سانتیگراد بالای صفر در برخی نقاط رسید و روز سه شنبه حداکثر دما در برخی نقاط همچون رودسر منجیل با سه درجه کاهش به ۹ درجه بالای صفر خواهد رسید.

 طبق جدول پیش‌بینی هواشناسی گیلان حداکثر دمای رشت نیز که برای امروز شنبه به ۱۲ درجه سانتی‌گراد رسید برای روز سه‌شنبه با ۹ درجه کاهش به سه درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

نظر شما