شناسهٔ خبر: 51991285 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس کل دادگستری کرمانشاه خبر داد؛

وقوع ۵۰۰ مورد تیراندازی از ابتدای سال جاری در کرمانشاه

کرمانشاه- رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه از وقوع ۵۰۰ مورد تیراندازی از ابتدای سال جاری در استان کرمانشاه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، پرویز توسلی زاده در کمیته پیگیری و مقابله با جرایم خشن استان کرمانشاه که با حضور مسئولان قضائی و انتظامی در سالن جلسات دادگستری کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به وقوع حدود ۵۰۰ مورد تیراندازی در استان از ابتدای سال جاری تاکنون بر اساس آمارهای پلیس، اظهار کرد: هر کدام آنها می‌توانست منجر به قتل و وقوع حوادث ناگوارتری شود و اگر مدیریت لازم برای برخورد و پیشگیری صورت نگیرد در آینده مشکل ساز خواهد بود.

وی با بیان اینکه تیراندازی یکی از موضوعاتی است که امنیت جامعه را به چالش می‌کشد، افزود: برخورد قاطعانه با افراد تیرانداز به صورت جدی باید در دستور کار مقامات قضائی و انتظامی قرار گیرد کما اینکه هم اکنون نیز این عزم و اراده به صورت جدی وجود دارد و برخوردهای لازم صورت گرفته است.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با بیان اینکه برخورد با جرم تیراندازی یک طرف قضیه است، خاطرنشان کرد: موضوع مهمی که باید مورد توجه قرار گیرد پیشگیری از وقوع این جرم است کما اینکه تجربه نیز به خوبی ثابت کرده همواره پیشگیری بهتر از درمان بوده و نتایج و اثرات بهتری دارد.

توسلی زاده با بیان اینکه اشرافیت خوبی بر جرایم خشن در استان کرمانشاه از سوی دستگاه قضائی و پلیس وجود دارد، گفت: لیست جرایم رخ داده به صورت مرتب از سوی پلیس به دادگستری استان ارائه و به صورت ویژه با آنها برخورد می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه امروز هیچ مجرمی در استان کرمانشاه از حاشیه امنیت برخوردار نیست، گفت: امروز عزم دستگاه قضائی و نیروی انتظامی بر برخورد قاطعانه با افرادی است که به هر نحو سعی در ایجاد ناامنی و رعب و وحشت میان مردم را دارند.

توسلی زاده یادآوری کرد: انتظاری هم که در این میان از پلیس می‌رود تشدید مقابله با مجرمان و افراد تیرانداز، جمع آوری اسلحه‌های غیرمجاز و رصد و پایش مداوم مناطق جرم خیز است که تیراندازی‌های بیشتری در آنها انجام می‌شود.

رئیس کل دادگستری کرمانشاه در عین حال از مسئولان قضائی استان نیز خواست تا در دادسراها و تمامی مراجع قضائی و دادگاه‌های تجدید نظر شعب ویژه‌ای برای رسیدگی به جرایم مربوط به تیراندازی اختصاص داده و قرار بازداشت موقت برای افراد تیرانداز را هم در اولویت قرار دهند.

وی همچنین با اشاره به نقش معاونت فرهنگی اجتماعی پلیس کرمانشاه در اقدامات پیشگیرانه و دادن هشدارهای لازم در خصوص مجازات مربوط به تیراندازی، گفت: این معاونت با توجه به جایگاه خوبی که میان شهروندان و اصحاب رسانه دارد می‌تواند اطلاع رسانی‌های لازم را انجام داده و مردم را از اقدامات صورت گرفته پلیس و دستگاه قضائی مطلع کند.

توسلی زاده در پایان با قدردانی از تلاش‌ها و زحمات پلیس در برقراری نظم و امنیت، گفت: جانفشانی مأموران زحمتکش انتظامی در عرصه‌های مختلف خصوصاً مقابله با مجرمان و مخلان نظم و امنیت عمومی بر کسی پوشیده نیست و همه ما قدردان این زحمات و تلاش‌های شبانه روزی هستیم.

نظر شما