شناسهٔ خبر: 51979975 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

قلع و قمع بناهای غیرمجاز در چهار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین

قزوین-ایرنا- مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: بناهای احداثی در حدود چهار هکتار از اراضی کشاورزی استان در شهرستان تاکستان قلع و قمع و تخریب شد.

صاحب‌خبر -

پرویز عبدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در راستای اجرای مفاد تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی ۱۷ فقره ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی شهرستان تاکستان قلع و قمع و تخریب شد.

این مسوول گفت: قلع و قمع و تخریب بناهای احداثی با حضور نمایندگانی دادستانی، نیروی انتظامی و کارشناسان مدیریت امور اراضی انجام شد.

وی با بیان اینکه مطابق قانون، اراضی تغییر کاربری داده شده به شکل غیرمجاز باید به شکل اولیه خود بازگردد و ساخت و سازهای انجام شده در آن قلع و قمع و تخریب شود، ادامه داد: هرگونه نصب کانکس، ساخت اتاقک، دیوارکشی، فنس کشی و تخلیه مصالح ساختمانی در حکم تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی محسوب شده و با آن برخورد قانونی می شود.

این مسوول گفت: خرد کردن و تکه تکه کردن اراضی کشاورزی نیز در حکم تغییر کاربری غیرمجاز محسوب شده و با متخلفان برخورد می شود.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان قزوین افزود: شهروندان باید با گزارش تغییر کاربری های غیرمجاز در صیانت از اراضی کشاورزی یاری کنند.

استان قزوین دارای ۴۸۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

نظر شما