شناسهٔ خبر: 51978751 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

با پیوند عضو از ۴ بیمار مرگ مغزی؛

۸ بیمار در صف پیوند حیات دوباره یافتند

با نیک اندیشی ۴ خانواده داغدار در سه استان، ۸ بیمار در صف پیوند حیات دوباره یافتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، ناصر مسعودی معاون امور درمان دانشگاه علوم پزشکی ارومیه گفت: در پی مرگ مغزی دو تن از هموطنان به نام‌های هانیه صوفی خضری ۱۷ ساله از شهرستان بوکان و امیررضا عسگرخان ۱۲ ساله از ارومیه، اعضا حیاتی این عزیزان، پس از جلب رضایت خانواده‌های آنها، به ۵ بیمار که از نارسایی کلیه و کبد رنج می‌بردند، اهدا و نام و یاد آنان در فهرست جانبخشان نامیرا به ثبت رسید.

وی با قدردانی از صبر و گذشت خانواده درگذشتگان، افزود: از ابتدای سال جاری ۹ مورد اهدای عضو در استان آذربایجان غربی انجام شده است.

خالقی مسئول واحد فراهم آوری اعضا پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز از یک مورد اهدای عضو در مشهد خبر داد و گفت: در پی درگذشت زنده یاد معصومه کیامهر در بیمارستان رضوی، اعضای حیاتی آن عزیز، پس از تأیید مرگ مغزی و جلب رضایت خانواده، به دو بیمار که از نارسایی کبد و ضعف بینایی رنج می‌بردند، اهدا شد.

وی افزود: از ابتدای سال جاری مردم استان خراسان رضوی با ۱۰۵ مورد اهدای عضو نجات بخش جان تعدادی از بیماران در صف پیوند بوده اند.

چهل و یکمین اهدای عضو نیز در استان یزد رقم خورد.

محمد پورشمسی مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: در پی مرگ مغزی زنده یاد فاطمه کورکی در بیمارستان شهید صدوقی، خانواده او، نجات بخش جان بیماران نیازمند شدند و نام او را به عنوان قهرمان اهدای عضو ثبت کردند.

نظر شما