شناسهٔ خبر: 51975093 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

ضربه سنگین نیروهای نظامی یمن به مزدوران امارات

ابنا

نظامیان یمنی، پیشروی مزدوران امارات در استان های مارب و شبوه را متوقف کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ نیروهای مسلح یمن اعلام کردند که پیشروی گسترده نیروهای مزدور امارات در شهرستان های «حریب» در استان مارب و «عین» در استان شبوه را دفع کردند.

یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: ارتش و کمیته های مردمی از پیشروی گسترده مزدوران امارات به سمت شهرستان های حریب و عین، جلوگیری کردند.

وی تاکید کرد: مقاومت دلیرانه نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی، مزدوران امارات را متحمل خسارات سنگینی کرد؛ به طوری که دستکم شش خودروی زرهی آنها را منهدم یا از کار انداخته و بیش از ۴۰ نفر از این مزدوران از جمله چند فرمانده تیپ و گروهان را زخمی کردند.

سریع افزود: نیروهای مسلح یمن چند تجمع نیروهای دشمن را با چهار فروند موشک بالستیک و یک فروند پهپاد هدف گرفتند که ده‌ها کشته و زخمی از بین آنها بر جای گذاشت.

طبق گزارش سخنگوی نیروهای مسلح یمن، محل تجمع مزدوران اماراتی با شلیک ۴ موشک بالستیک و پهپادهای بدون سرنشین هدف قرار گرفت.

وی گزارش داد که حین درگیری‌ها میان ارتش یمن و نیروهای تحت امر امارات در حریب و عین، جنگنده‌های دشمن با شلیک ۲۴ راکت سعی در کند کردن پیشروی نظامیان یمنی را داشتند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در ادامه از خانواده های مزدوران امارات خواست فرزندانشان را از صفوف نیروهای متجاوز ائتلاف سعودی بیرون بکشند و تاکید کرد این نبردها جز به نفع آمریکا و مزدورانش در منطقه نیست.

سریع گفت: ما مصمم هستیم با اتکا به خدا از مردم و کشور با تمام امکانات دفاع کنیم.

ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی در استان‌های شبوه و مأرب در شرق یمن تنش‌ جدیدی را آغاز کرده و امارات به منظور حمایت از عربستان در مأرب، شمار قابل توجهی از اعضای گروه‌های تکفیری را به این دو استان گسیل داشته است.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

................................
پایان پیام/ 268

نظر شما