شناسهٔ خبر: 51974166 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

حملات ائتلاف متجاوز سعودی به مناطق مختلف یمن

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن: نیرو‌های ما موفق شدند جلوی نفوذ و پیشروی مزدوران و داعشی‌های امارات را به سمت شهرستان‌های حریب و عین بگیرند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره، جنگنده‌های متجاوز سعودی-آمریکایی ۸ بار شهرستان الوادی و ۸ بار شهرستان الجوبه را در استان مارب یمن بمباران کردند.

جنگنده‌های متجاوز اماراتی-آمریکایی، ۶ بار شهرستان حریب را در استان مارب بمباران کردند. همچنین؛ جنگنده‌های متجاوز سعودی-آمریکایی ۴ بار شهرستان رغوان و یک بار شهرستان صرواح را در استان مارب هدف قرار دادند.

جنگنده‌های متجاوز اماراتی-آمریکایی ۳ بار شهرستان بیحان در استان شبوه را بمباران کرد. جنگنده‌های متجاوز سعودی-آمریکایی ۲ بار شهرستان السوادیه در استان البیضاء و یک بار شهرستان کتاف در استان صعده را هدف قرار دادند.

در همین حال؛ به گزارش مرکز اطلاع رسانی انصارالله یمن، سرتیپ یحیی السریع سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن گفت: به لطف خدا نیرو‌های ما موفق شدند جلوی نفوذ و پیشروی گسترده مزدوران و داعشی‌های امارات را به سمت شهرستان‌های حریب و عین بگیرند.

وی افزود: آن‌ها با وجود پشتیبانی هوایی گسترده با ۲۴ حمله هوایی نتوانستند هیچگونه پیشروی داشته باشند. خسارت‌های سنگینی از جمله نابودی ۶ خودروی زرهی و زخمی شدن بیش از ۴۰ نفر از جمله شماری از فرماندهان تیپ و گردان به آنها وارد شد. مراکز تجمع نیرو‌های دشمن با ۴ موشک بالستیک و یک پهپاد به صورت دقیقه هدف قرار گرفت که ده‌ها نفر از آن‌ها کشته و زخمی شدند.

یحیی سریع ادامه داد: این حملات باعث ایجاد رعب و وحشت و نابودی روحیه نیرو‌های دشمن شد. نیرو‌های مسلح یمن از شهروندان و خانواده‌های مزدوران می‌خواهد فرزندان خودشان را از میدان‌های نبرد که فقط به نفع آمریکا و بازیچه‌های آن در منطقه است خارج کنند. نیرو‌های مسلح با عزم و اراده و توکل بر خداوند از ملت و کشور با تمامی توان دفاع می‌کنند و مناطق جنگ به شعله‌های آتش برای آن‌ها تبدیل خواهد شد به یاری خداوند.

 

نظر شما