شناسهٔ خبر: 51974725 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برف‌وکولاک در جاده‌های گیلان، آذربایجان غربی و شرقی

خودروهای گیرافتاده در برف سه استان، رهاسازی و به سرنشینان امدادرسانی شد

تهران - ایرنا - امدادگران هلال‌احمر در استان‌های گیلان، آذربایجان شرقی و غربی، امروز خودروهای گرفتار در برف جاده‌های استان را رهاسازی و به سرنشینان این خودروها امدادرسانی کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش جمعه شب ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، به دنبال بارش شدید برف و کولاک در مناطقی از استان آذربایجان شرقی و اختلال در تردد خودروها در برخی محورهای اصلی و فرعی، امدادگران  جمعیت هلال احمر شهرهای بستان آباد و و ورزقان به کمک گرفتاران در برف و کولاک شتافتند.

علی مرسلی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بستان‌آباد استان آذربایجان شرقی گفت: به دنبال بارش برف و کولاک شدید و انسداد محور ائل یولی - جاده تیکمه داش به هشترود، بلافاصله نجاتگران جمعیت هلال احمر شهرستان بستان‌آباد از پایگاه امداد جاده ای استاد شهریار قره‌چمن به محل اعزام شده و به بیش از ۳۰ خودرو گرفتار در برف و کولاک امدادرسانی کردند.

همچنین به دنبال گیر افتادن خودروها در برف و کولاک در جاده های شهرستان ورزقان، عوامل پایگاه امداد جاده ای شهید احمدی روشن علی بیگ کندی با حضور در جاده نسبت به بستن زنجیر چرخ و رهاسازی خودروها از برف و کولاک اقدام کردند.

رهاسازی ۴۰ دستگاه خودرو در آذربایجان غربی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی نیز از رها سازی ۴۰ دستگاه خودرو گرفتار شده در برف و کولاک محورهای مواصلاتی استان خبر داد.

امیر جعفرزاده گفت: از نخستین ساعات ۲۴ دی ماه، گرفتار شدن خودروها در برف جاده شاهین دژ به تکاب، گردنه مائین بلاغ به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات امداد و نجات هلال احمر استان اعلام و تیم‌های امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: تیم های عملیاتی از پایگاه های امداد و نجات بین شهری مائین بلاغ با پشتیبانی ۲ تیم امدادی از شعبه مرکزی از ساعت ۸ صبح امروز تا ساعت 20، توانستند ۴۰ دستگاه  خودرو گرفتار شده در برف و کولاک را رهاسازی و به سرنشینان این خودروها امدادرسانی کنند.

امدادرسانی در محورهای کوهستانی گیلان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان هم از امدادرسانی عوامل امدادی این جمعیت به خودروهای گرفتار شده در برف جاده‌های سیاهکل به دیلمان، رودبار به منجیل و اسالم به خلخال خبر داد.

سیاوش غلامی گفت: در پی بارش برف در مسیر سیاهکل به دیلمان گردنه لاریخانی، محور اسالم به خلخال و رودبار به منجیل تعداد زیادی از خودروها به دلیل نداشتن زنجیر چرخ در جاده ها متوقف شده بودند که با اطلاع رسانی مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان، عوامل امدادی هلال احمر عازم این مناطق شدند.

غلامی افزود: امدادرسانی در این محورها از ظهر روز جاری آغاز شد و با بازگشایی مسیر، عبور و مرور با زنجیر چرخ به حالت عادی در آمد.

تلفن ۱۱۲ (ندای امداد) شبانه روزی، آماده دریافت گزارش حوادث احتمالی از سوی مردم است.

نظر شما