شناسهٔ خبر: 51969855 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

گزارش شبستان از بخش دوم سفر استانی رییس دولت به استان هرمزگان؛

از فعال شدن ظرفیت گردشگری در جزیره هرمز تا افتتاح پالایشگاه نفت خام فوق سنگین قشم

رییس جمهور در ادامه چهاردهمین سفر استانی خود به استان هرمزگان امروز ابتدا سفری به جزیره هرمز داشت و در جمع مردم این منطقه بر لزوم فعال شدن ظرفیت گردشگری تاکید کرد و سپس با سفر به جزیره قشم پالایشگاه نفت خام فوق سنگین این جزیره را افتتاح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان، آیت الله سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور امروز (جمعه 24 دی) در ادامه چهاردهمین سفر استانی خود به استان هرمزگان به جزیره هرمز رفت. رئیس جمهور در جمع مردم جزیره هرمز تاکید کرد: پیگیری ساخت مرکز درمانی فعال در جزیره هرمز/ با فعال شدن ظرفیت گردشگری در جزیره هرمز اشتغال نیز ایجاد می‌شود

 

رئیس جمهور در جمع مردم جزیره هرمز گفت: از افتخارات جزیره هرمز تقدیم شهید به کشور و حضور خانواده شهدا در آن است.

 

رئیسی با اشاره به کمبود مرکز بهداشتی در جزیره هرمز اظهار داشت: یک مرکز فعال برای خدمت رسانی به مردم این جزیره و مسافران و گردشگران ایجاد شود.

 

آیت الله رئیسی تاکید کرد: یکی از برنامه های دولت ساخت مسکن است و قرار شد در طرح ملی مسکن تعدادی مسکن نیز در این جزیره ساخته شود و استاندار هرمزگان این موضوع را پیگیری میکند.

رئیس جمهور تصریح کرد: معنا ندارد در جزیره هرمز با اینهمه ظرفیت مردم مشکل بیکاری داشته باشند و مسأله اشتغال از محوری ترین موضوعاتی است که باید در این جزیره حل شود.

 

رئیسی با تاکید بر فعال کردن اقتصاد گردشگری در هرمز خاطر نشان کرد: معتقدم با فعال شدن ظرفیت گردشگری در جزیره هرمز اشتغال نیز ایجاد می‌شود.

 

همچنین در این بازدید آیت الله رئیسی با خانواده شهدا و ایثارگران این جزیره دیدار و گفتگو کرد و بر حفظ فرهنگ و سیره شهدا در این منطقه و پاسداری مقاصد و اهداف شهیدان تاکید کرد.

 

بنابراین گزارش، رئیس جمهور پس از بازدید از جزیره هرمز به جزیره قشم سفرکرد و فاز نخست پالایشگاه نفت خام فوق سنگین قشم با ظرفیت تبدیل روزانه ۳۵ هزار بشکه نفت خام بشکه سنگین به فرآورده های نفتی سبک تر در قشم را افتتاح کرد.

 

پالایشگاه نفت خام فوق سنگین قشم روزانه ۱۶ هزار بشکه قیر و ۱۹ هزار بشکه برش های سبک نفتی تولید خواهد کرد.این پالایشگاه ۸۵۰ میلیون دلار در سال فروش محصول خواهد داشت و محصولات آن جنبه صادراتی دارد.

 

بهره برداری از نخستین پالایشگاه نفت فوق سنگین کشور در قشم

فاز نخست این پالایشگاه در زمان ساخت برای ۵ هزار نفر اشتغالزایی داشته و هم اکنون ۳۰۰ نفر در آنجا مشغول به کار هستند. احداث این پروژه از سال ۹۶ آغاز شده و ظرف مدت ۴ سال در زمینی به مساحت ۴۵ هکتار با سرمایه گذاری ۲۲۰ میلیون یورو به بهره برداری رسیده و سرمایه گذار این پروژه هلدینگ شرکت گسترش انرژی پاسارگاد است.

 

روز گذشته هم فاز دوم این پروژه به‌منظور افزایش ظرفیت به ۱۰۰ هزار بشکه خوراک و بهبود کیفیت محصولات توسط وزیر نفت کلنگ‌زنی شد. خوراک فازدوم این پالایشگاه ۶۰ هزار بشکه در روز میعانات گازی است و در فاز دوم تولید بنزین، گاز مایع و HEAVY END با کیفیت یورو ۵ دارد و فاز دوم آن با اعتبار ۴۶۰ میلیون یورو در مدت سه و نیم سال به بهره‌برداری می‌رسد.

 

رئیسی در بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های نیروی دریایی سپاه پاسداران در بندرعباس : مردم خیالشان از امنیت کشور آسوده است/ ارتش و سپاه در دل ملت جای دارند

رییس جمهور در ادامه سفر خود به استان هرمزگان امروز (جمعه 24 دی) از نمایشگاه توانمندی‌های نیروی دریایی سپاه پاسداران در بندرعباس بازدید کرد و در حاشیه این بازدید ضمن تقدیر و تشکر از فرماندهان و پرسنل این یگان، تصریح کرد: این نمایشگاه اثبات کرد که تحریم و تهدید مانع پیشرفت نیست.

 

رئیس جمهور افزود: اقدامات شما به بهترین شکل جلوه «ما می‌توانیم» است. آنچه در این نمایشگاه دیده شد نماد توانایی و اقتدار برای سپاه پاسداران و کشور است.

 

 

آیت الله رئیسی با تاکید بر اینکه حجم محدودیت و تحریم‌های نظامی و هسته ای در هیچ صنعت دیگری وجود ندارد، اظهار داشت: اما علی رغم این تحریم ها بیشترین پیشرفت را در این حوزه داشته ایم.

 

رئیسی با اشاره به اراده قوی و توانمندی در نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اظهار داشت: تا وقتی این روحیه انقلابی و بسیجی باشد، دشمن هیچ کاری نمی‌تواند انجام دهد. آنچه امروز به کشور قدرت داده اراده پولادین است.

 

رئیس جمهور تصریح کرد: امروز مردم خیالشان از امنیت کشور در بخش های مختلف آسوده است زیرا هیچ حرکتی از چشم دلاوران نیروهای مسلح پوشیده نیست.

 

آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: این احساس امنیت بدلیل اقتدار سپاه، ارتش و بسیج است. ارتش و سپاه در دل مردم جای دارند و ارتباط مردم با نیروهای مسلح بسیار نزدیک است.

 

آیت الله رئیسی در این بازدید از آخرین دستاوردها و توانمندی های نیروی دریایی سپاه در یک سال و نیم اخیر شامل یگان پهپادی، سامانه های موشکی، سامانه های جنگال، شناورهای راکت انداز، موشک انداز و اژدرافکن، تجهیزات زیرسطحی، ناوچه های موشک انداز، شناورهای رزمی تندرو و قایق های پرنده اطلاع یافته و از نزدیک در جریان پیشرفت های نیروی دریایی سپاه که تماما به دست متخصصان داخلی انجام شده، قرار گرفت.

 

بنابراین گزارش، رئیس جمهور کشورمان روز گذشته در چهاردهمین سفر استانی خود وارد هرمزگان شد و بازدیدهای سرزده، بازدید از زیرساخت های استان، دیدار با علما، نخبگان، جانبازان، خانواده شهدا، ایثارگران و قشرهای مختلف مردم، شرکت در جلسه شورای اداری و نشست خبری  مهم ترین برنامه های سفر رئیس جمهور به استان هرمزگان را شامل می شود.  ۱۷ نفر از وزرا و معاونان رئیس جمهور، آیت الله سید ابراهیم رئیسی را در این سفر همراهی می‌کنند.

پایان پیام/50

نظر شما