شناسهٔ خبر: 51965731 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

در جمع نمازگزاران شهرک امام علی (ع) هرمزگان:

دومین روز سفردولت به هرمزگان/رئیسی: نیروهای مسلح ملجأ و پناه مردم هستند/ افتتاح پالایشگاه نفت خام فوق سنگین قشم +فیلم

رئیس‌جمهور اظهار کرد: امروز حقیقتاً بدون هیچ‌گونه تردیدی نیروهای مسلح عزیز ما نه در سخن بلکه در عمل ملجأ و پناه مردم هستند و این افتخار بزرگی است.

صاحب‌خبر -

هرمزگان مقصد چهاردهمین سفر رئیس‌جمهور است، حجت‌الاسلام رئیسی در جمع مردم جزیره هرمز از تأکید رهبر معظم انقلاب بر توجه خاص به مسائل این جزیره خبر داد؛ وی همچنین پیش از ظهر جمعه وارد قشم شد.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران صبح پنجشنبه با استقبال نماینده ولی فقیه در هرمزگان، استاندار، نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس و فرماندهان لشکری و مدیران استانی وارد فرودگاه شهدای پرواز ۶۵۵ بندرعباس شد.

حجت الاسلام رئیسی در این سفر به صورت سرزده از برخی شهرها و مجتمع‌های اقتصادی بازدید کرد. همچنین دیدار با اقشار، خانواده شهدا، دیدار با نخبگان و جلسه شورای اداری از جمله برنامه‌های سفر رئیس جمهوری در روز نخست بود.

به گفته استاندار هرمزگان ۱۷ نفر از وزرا و معاونان رئیس جمهور در این سفر حجت الاسلام رئیسی را همراهی می‌کنند.

امروز در دومین روز سفر دولت به هرمزگان، حجت الاسلام رئیسی پالایشگاه نفت سنگین جزیره قشم را افتتاح می کند. وی همچنین بازدیدهایی از جزایر هرمزگان خواهد داشت. نشست خبری با اصحاب رسانه آخرین برنامه سفر رئیس جمهور در سفر به هرمزگان خواهد بود.

اخبار سفر رئیس‌جمهور را در زیر بخوانید.

نیروهای مسلح با هوشیاری وضعیت منطقه را رصد و زیرنظر بگیرند

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر به هرمزگان در جمع نمازگزاران مسجد شهرک امام علی (ع) بندرعباس با بیان اینکه امیدوارم رشادت‌ها، شهامت‌ها، ایستادگی‌ها و افتخارآفرین‌های مجموعه سپاه با قوت تداوم پیدا کند، اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس پاسداران انقلاب اسلامی در کنار دیگر نیروهای مسلح و انقلابی کشور، در جبهه‌های جنوبی و غربی و نیز در مناطق دریایی حقیقتاً خوش درخشیدند.

رئیس جمهور افزود: پس از پایان دفاع مقدس نیز نیرو و توان سپاه در جهت سازندگی کشور به کار گرفته شد. هر جا که یک پروژه مهم و یک کار بزرگ در جهت رفع مشکلات کشور می‌بینیم، یک نیروگاه، یک پل، یک مجموعه عظیم صنعتی، راه‌ها و بزرگراه‌ها، مجموعه قرارگاه‌های سازندگی مرتبط با سپاه آنجا مشغول تلاش و کار هستند.

رئیسی با گرامیداشت یاد شهید سلیمانی و اشاره به حضور میدانی وی در رسیدگی به مشکلات ناشی از سیل سال ۹۸ خوزستان اظهار داشت: تلاش‌ها و اقدامات نیروهای مسلح و نیروهای بسیج در امدادرسانی به مردمی که گرفتار بلایای طبیعی شده‌اند، بهترین کمک به دولت است.

وی تصریح کرد: خانواده افراد شاغل در نیروهای مسلح چه در دوران دفاع مقدس و چه در حال حاضر که دوران سازندگی است، گاهی روزها همسر و پدر خود را نمی‌بینند. این صبر و بردباری شما خیلی نزد خداوند متعال پاداش و اجر دارد. رهبری معظم انقلاب همواره به همه ما به عنوان سربازان نظام، این تأکید را دارند که در انجام خدمت به مردم به هیچ عنوان نباید کوتاهی کرد.

رئیس جمهور ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در عین حال به همه توصیه می‌کنند که در کنار خدمتگزاری از خانواده غافل نشوند. ایشان تاکید دارند که باید کار و تلاش کنیم اما خانواده‌ها هم دارای جایگاه و حقوقی هستند. خوشبختانه در نیروهای مسلح و به ویژه در سپاه به تربیت و تحصیل و رشد فرزندان توجه خوبی می‌شود.

رئیسی در ادامه سخنانش به افتخارآفرینی نیروهای سپاه در منطقه دریایی هرمزگان خاطرنشان کرد: نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صیانت درخشانی از مرزهای آبی و هوایی کشور به ویژه در برابر آمریکایی‌هایی که به منطقه آمدند انجام دادند که از جمله این رشادت‌ها به اسارت گرفتن نیروهای متجاوز آمریکایی بود.

رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت حفظ هوشیاری گفت: در حال حاضر در منطقه جنگی نداریم، اما این بیداری و هوشیاری، رصد کردن و زیر نظر داشتن اوضاع از ضرورت‌های این منطقه است. امروز بحمدالله در منطقه آرامش داریم، اما در عین حال باید اوضاع را زیر نظر داشت و رصد کرد و همواره هوشیار بود.

آیت‌الله رئیسی افزود: امروز نیروهای مسلح ما و سپاه پاسداران به صورت خاص، این هوشیاری و بصیرت را در مسائل مختلف دارند

رئیس جمهور وارد جزیره هرمز شد

آیت الله رئیسی صبح جمعه وارد جزیره هرمز شد. رئیس جمهور در این سفر سرزده از نزدیک با مردم دیدار و گفتگو کرد.

رئیس جمهور پس از بازدید از جزیره هرمز به جزیره قشم سفر می‌کند تا پالایشگاه نفت فوق سنگین در این جزیره را افتتاح کند. نشست خبری با اصحاب رسانه آخرین برنامه سفر رئیس جمهور در سفر به هرمزگان است.

وضعیت آب آشامیدنی در بوموسی زیبنده نیست

علی سلاجقه در خصوص بازدید روز گذشته اش از شهرستان بوموسی، تصریح کرد: اکنون ساکنان این شهرستان تنها ۴ ساعت در شبانه روز از نعمت آب آشامیدنی بهره‌مند هستند و این زیبنده شهرستان بوموسی نیست.

وی به مشکل رفت وآمد ساکنان این جزیره اشاره کرد و افزود: شمار رفت و آمدهای هوایی به ۶۰ نفر در هفته افزایش یافت.

رئیس سازمان محیط زیست بیان کرد: از سه فروند لندینگ کرافت ویژه تأمین نیازهای معیشتی شهرستان بوموسی، اکنون فقط یک لندینگ کرافت فعال است که این مشکل باید مطرح و حل شود.

سلاجقه با اشاره به ظرفیت‌های صیادی، بیان کرد: صدور ۱۰۰ مجوز صیادی در دستور کار دولت است.

بازدید رئیس جمهور از نمایشگاه ندسا / رئیسی: سپاه و ارتش در دل مردم هستند

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی صبح روز جمعه در ادامه سفر خود به استان هرمزگان در بازدید از نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در منطقه یکم دریایی، ضمن تقدیر و تشکر از فرماندهان و پرسنل این یگان، تصریح کرد: این نمایشگاه اثبات کرد که تحریم و تهدید مانع پیشرفت نیست.

رئیس جمهور افزود: اقدامات شما به بهترین شکل جلوه «ما می‌توانیم» است. آنچه در این نمایشگاه دیده شد نماد توانایی و اقتدار برای سپاه پاسداران و کشور است.

رئیسی با تاکید بر اینکه حجم محدودیت و تحریم‌های نظامی و هسته‌ای در هیچ صنعت دیگری وجود ندارد، اظهار داشت: اما علی‌رغم این تحریم‌ها بیشترین پیشرفت را در این حوزه داشته‌ایم.

وی با اشاره به اراده قوی و توانمندی در نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اظهار داشت: تا وقتی این روحیه انقلابی و بسیجی باشد، دشمن هیچ کاری نمی‌تواند انجام دهد. آنچه امروز به کشور قدرت داده اراده پولادین است.

رئیس جمهور تصریح کرد: امروز مردم خیالشان از امنیت کشور در بخش‌های مختلف آسوده است زیرا هیچ حرکتی از چشم دلاوران نیروهای مسلح پوشیده نیست.

رئیسی خاطرنشان کرد: این احساس امنیت به دلیل اقتدار سپاه، ارتش و بسیج است. ارتش و سپاه در دل مردم جای دارند و ارتباط مردم با نیروهای مسلح بسیار نزدیک است.

رئیسی در این بازدید از آخرین دستاوردها و توانمندی‌های نیروی دریایی سپاه در یک سال و نیم اخیر شامل یگان پهپادی، سامانه‌های موشکی، سامانه‌های جنگال، شناورهای راکت‌انداز، موشک‌انداز و اژدرافکن، تجهیزات زیرسطحی، ناوچه‌های موشک‌انداز، شناورهای رزمی تندرو و قایق‌های پرنده اطلاع یافته و از نزدیک در جریان پیشرفت‌های نیروی دریایی سپاه که تماماً به دست متخصصان داخلی انجام شده، قرار گرفت.

ویلاهای منتسب به ریاست جمهوری در قشم به فروش می‌رسد

سعید محمد در دیدار با علمای شیعه و اهل سنت در قشم با اشاره به قول مساعد رییس جمهور در مورد تحقق خواسته‌های مردم جزیره اظهار کرد: ۲۸۰ میلیون یورو اعتبار برای تکمیل پل خلیج فارس قشم مورد نیاز است که با برنامه‌ریزی انجام گرفته و از طریق تهاتر نفتی توسط پیمانکار ایرانی ساخته می‌شود.

وی گفت: ویلاهای منتسب به نهاد ریاست جمهوری برای تامین هزینه پل خلیج فارس و سایر زیرساخت های جزیره قشم به فروش گذاشته می‌شود.

مشاور رییس جمهور با تاکید بر ضرورت تامین آب شرب روستانشینان جزیره، گفت: ۲۰ هزار مترمکعب آب از آب شیرین کن‌های خصوصی جزیره خریداری و مابه التفاوت هزینه آب توسط دولت پرداخت می‌شود و در اختیار مردم قرار می‌گیرد و اصلاح خط لوله و اجرای طرح توزیع آب شیرین نیز توسط سازمان منطقه آزاد قشم انجام می‌شود.

محمد از تقویت و توسعه صنعت بانکرینگ در قشم خبر داد و افزود: این صنعت ارزآور و مهم در حوزه خلیج فارس با محدودیت‌هایی مواجه است که با قول مساعد رییس جمهور، مشکلات توسعه آن رفع می‌شود.

 رئیس‌جمهور: تأکید رهبری بر توجه خاص به جزیره هرمز است

آیت الله سید ابراهیم رئیسی صبح جمعه در جمع مردم جزیره هرمز اظهار کرد: هرمز نامش همراه با مقاومت، ایستادگی و دشمن شناسی است و خانواده شهدای ارزشمندی در این جزیره داریم.

وی با اشاره به توجه خاص رهبر معظم انقلاب به این جزیره، عنوان کرد: این ضرورت توجه همه مسئولان به این جزیره را می‌طلبد.

به گفته رئیس جمهور، کارهای خوبی برای جزیره در راه است و نهادهای مسئول نظیر سپاه و نیروهای مردمی تاکنون کارهای خوبی کرده‌اند و اقدامات بیشتری نیز در راه است.

رئیسی، بهترین سرمایه توسعه جزیره هرمز را مردم این جزیره برشمرد و تأکید کرد: این جزیره مواهب خدادادی زیادی دارد که باید به دست مردم این جزیره و با مشارکت خود آنها شکوفا شود و دولت در این زمینه کمک خواهد کرد.

رئیس جمهور وارد قشم شد

آیت الله سید ابراهیم رییسی پیش از ظهر جمعه در ادامه سفر استانی به هرمزگان از جزیره هرمز عازم جزیره قشم شد. مرحله نخست پالایشگاه نفت سنگین قشم قرار است تا امروز جمعه با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری برسد.

این پالایشگاه در مرحله اول ظرفیت پالایش روزانه ۳۵ هزار بشکه نفت را دارد. این پروژه در فاز پیش راه اندازی بوده که امروز رسماً در فاز نخست به بهره‌برداری می‌رسد.

دیدار رئیس جمهور با خانواده شهدا و ایثارگران در جزیره هرمز

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری در حاشیه بازدید سرزده از جزیره هرمز با خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان جزیره هرمز دیدار کرد.

رئیس جمهور در این سفر از رینگ دور جزیره و محلات جزیره هم بازدید به عمل آورد.

رییس جمهور در بخشی از سفر به جزیره هرمز، در منزل خانواده شهیده فاطمه نیک حضور یافت.

یت الله سید ابراهیم رییسی صبح امروز در بازدید صبحگاهی از جزیره هرمز در منزل خانواده شهیده فاطمه نیک حضور یافت و خانواده این شهید به گفت‌وگو نشست.

دیگر خانواده شهدای جزیره هرمز نیز در این جمع حاضر بودند.

فاطمه نیک(درویشی) در سال 1300 شمسی، در هرمز متولد شد و در پنجم مرداد 1366،در حج خونین در جوار خانه خدا، به دست پلیس مزدور دولت سعودی به شهادت رسید و به دیدار خدایش شتافت.

از این خانواده، 8 شهید دیگر نیز تقدیم انقلاب و نظام جمهوری اسلامی شده است.

دو تن از فرزندان فاطمه نیک، محمد و علی گلزاری در آستانه ی سال 1361 در عملیات فتح المبین، باب شهادت را بر روی خانواده گشودند و پس از آنان موسی درویشی،برادر فاطمه نیک و فرمانده ی سپاه هرمز و محمد شفیع مدنی-خواهر زاده اش در عملیات خیبر به فاتح خیبر پیوستند و در جزیره مجنون به شهادت رسیدند. غلام گلزاری سومین پسر فاطمه بود که همراه با دامادشان عبدالعلی دریانورد در زمستان 1364 در عملیات آبی والفجر هشت به صف شهدا پیوست. حر درویشی، فرزند موسی و عبدالحسین درویشی فرزند عباس برادر ناتنی فاطمه نیک دو شهید دیگر این خانواده بودند که در عملیات کربلای پنج در سال 1365،به شهادت رسیدند.حر درویشی تا 11 سال بعد، مفقود الاثر بود و در سال 1376، به جمع خانوادگی شان،در بهشت زهرای هرمز پیوست./ فارس

 پالایشگاه نفت خام فوق سنگین قشم به دست رییس جمهور به بهره برداری رسید

فاز نخست پالایشگاه نفت خام فوق سنگین قشم با ظرفیت تبدیل روزانه 35 هزار بشکه نفت خام بشکه سنگین به فرآورده های نفتی سبک تر در قشم توسط رییس جمهور به بهره برداری رسید.

پالایشگاه نفت خام فوق سنگین قشم روزانه ۱۶ هزار بشکه قیر و ۱۹ هزار بشکه برش های سبک نفتی تولید خواهد کرد.

این پالایشگاه ۸۵۰ میلیون دلار در سال فروش محصول خواهد داشت و محصولات آن جنبه صادراتی دارد.

فاز نخست این پالایشگاه در زمان ساخت برای ۵ هزار نفر اشتغالزایی داشته و هم اکنون ۳۰۰ نفر در آنجا مشغول به کار هستند. احداث این پروژه از سال ۹۶ آغاز شده و ظرف مدت ۴ سال در زمینی به مساحت ۴۵ هکتار با سرمایه گذاری ۲۲۰ میلیون یورو به بهره برداری رسیده و سرمایه گذار این پروژه هلدینگ شرکت گسترش انرژی پاسارگاد است.

دیروز هم فاز دوم این پروژه به‌منظور افزایش ظرفیت به ۱۰۰ هزار بشکه خوراک و بهبود کیفیت محصولات توسط وزیر نفت کلنگ‌زنی شد.

خوراک فازدوم این پالایشگاه ۶۰ هزار بشکه در روز میعانات گازی است و در فاز دوم تولید بنزین، گاز مایع و HEAVY END با کیفیت یورو 5 دارد و فاز دوم آن با اعتبار ۴۶۰ میلیون یورو در مدت سه و نیم سال به بهره‌برداری می‌رسد./ فارس

 

رئیس جمهور در جمع مردم هرمز: ساخت مرکز درمانی فعال در جزیره هرمز پیگیری می شود

هرمز - رئیس جمهور گفت: جزیره هرمز ظرفیت زیادی در جذب گردشگران دارد و با فعال شدن این ظرفیت، مشکل بیکاری در این جزیره حل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در ادامه برنامه‌های سفر خود به استان هرمزگان با حضور در جزیره هرمز با مردم و مسئولین این جزیره دیدار و گفتگو کرد.

رئیس جمهور در جمع مردم جزیره هرمز گفت: از افتخارات جزیره هرمز تقدیم شهید به کشور و حضور خانواده شهدا در آن است.

رئیسی با اشاره به کمبود مرکز بهداشتی در جزیره هرمز اظهار داشت: یک مرکز فعال برای خدمت رسانی به مردم این جزیره و مسافران و گردشگران ایجاد شود.

آیت الله رئیسی تاکید کرد: یکی از برنامه‌های دولت ساخت مسکن است و قرار شد در طرح ملی مسکن تعدادی مسکن نیز در این جزیره ساخته شود و استاندار هرمزگان این موضوع را پیگیری می‌کند.

رئیس جمهور تصریح کرد: معنا ندارد در جزیره هرمز با این همه ظرفیت مردم مشکل بیکاری داشته باشند و مسأله اشتغال از محوری ترین موضوعاتی است که باید در این جزیره حل شود.

رئیسی با تاکید بر فعال کردن اقتصاد گردشگری در هرمز خاطر نشان کرد: معتقدم با فعال شدن ظرفیت گردشگری در جزیره هرمز اشتغال نیز ایجاد می‌شود.

همچنین در این بازدید آیت الله رئیسی با خانواده شهدا و ایثارگران این جزیره دیدار و گفتگو کرد و بر حفظ فرهنگ و سیره شهدا در این منطقه و پاسداری مقاصد و اهداف شهیدان تاکید کرد./ مهر

رئیس جمهور از پروژه ملی پل خلیج فارس در قشم بازدید کرد

رئیس جمهور از محل اجرای طرح جامع ارتباطی خلیج فارس با محوریت پل به عنوان یک طرح عظیم ملی و همچنین شرکت نفت فلات قاره در جزیره قشم، بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، در بازدید آیت‌الله رئیسی و هیات همراه از شرکت نفت فلات قاره قشم اعلام شد اقدامات اجرایی این شرکت از سال ۱۳۸۶ با تعریف پروژه های مختلف نصب تاسیسات خشکی و فراورش نفت میدان مشترک هنگام، مخازن ذخیره نفت، خطوط لوله ارتباطی جهت ارسال به مبادی مورد نظر آغاز شده است.

رئیس جمهور همچنین با حضور در محل اجرای پل خلیج فارس، از موقعیت این پروژه مهم ملی و برنامه اجرای این طرح توسط مهندسان داخلی کشور از سال ۱۰۱ و بهره‌برداری از آن در انتهای سال ۱۴۰۴ آگاه شد.

شایان ذکر است؛ با توجه به تاکیدات مکرر سعید محمد مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور در مدت حضور در این مسوولیت برای اجرای پروژه پل خلیج فارس و بازدید امروز ریاست جمهوری از این طرح ملی، امیدها به اجرایی شدن این طرح و اتصال جزیره قشم به سرزمین اصلی از طریق مسیر جاده‌ای و ریلی افزایش یافته است.

مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور در این بازدید اعلام کرد با تامین اعتبار ۳۰۰ میلیون یورویی، عملیات ساخت پل خلیج فارس در قشم از سال آینده آغاز و تا پایان ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد.

سعید محمد اظهار داشت: اجرای این پروژه مهم ملی با تامین اعتبار ۱۰۰ میلیون در هر سال به صورت تهاتر نفت مورد قبول شرکت سازنده داخلی قرار دارد و قیمت توافقی داخلی بسیار پایین تر از درخواست شرکت‌های خارجی می‌باشد.

وی افزود: امیدواریم با آغاز قطعی این پروژه توسط مهندسان و صنعتگران داخلی در مدت زمان یاد شده شاهد تحولات اقتصادی در این جزیره باشیم.

رئیس جمهور و هیات همراه روز گذشته در ادامه سفرهای استانی وارد بندرعباس مرکز استان هرمزگان شدند و امروز از بندرعباس ابتدا به جزیره هرمز سفر کردند و سپس وارد جزیره قشم شدند و آخرین برنامه سفر رییس جمهور به قشم نشست خبری با اصحاب رسانه در محل فرودگاه بین‌المللی این شهرستان است که تا لحظاتی دیگر آغار می‌شود./ مهر

کارهای زیادی در قشم به برکت جمهوری اسلامی انجام شده است

آیت الله سید ابراهیم رئیسی ظهر جمعه در ادامه برنامه‌های سفر خود به استان هرمزگان، با حضور در روستای گورزین با مردم این روستا دیدار و گفتگو کرد و از نزدیک در جریان مشکلات آنها قرار گرفت.

رئیس جمهور گفت: در جزیره قشم به برکت جمهوری اسلامی کارهای زیادی انجام شده است و چهره این جزیره با قبل از انقلاب قابل قیاس نیست.

رئیسی خاطر نشان کرد: بخشی از مردم این منطقه در پروژه‌های گردشگری مشغول هستند که با توسعه این صنعت، اشتغال افزایش خواهد یافت.

آیت الله رئیسی با اشاره به درخواست مردم برای حل مشکل بازپرداخت تسهیلات خود که برای سال‌های گذشته بوده، تصریح کرد: قرار شد استاندار این موضوع را پیگیری کنند تا بازپرداخت تسهیلات فشاری بر مردم نیاورد./ مهر

 رئیسی در نشست خبری: صید ترال در خلیج فارس ممنوع شود/ اولویت صنایع و سازمان‌ها جذب نیروهای بومی باشد

   رئیس جمهور با بیان اینکه در جلسه شورای اداری به مدیران اعلام کردیم که اولویت اول جذب نیروهای بومی باشد، گفت: صید ترال باید ممنوع شود و مواردی که نیاز به مجوز دارد باید توسط شیلات مشخص شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم، آیت‌الله سید‌ابراهیم رئیسی عصر امروز در نشست خبری پایانی چهاردهمین سفر استانی به هرمزگان با بیان اینکه خداوند را‌ شاکرم که دو روز در استان هرمزگان حضور داشته باشیم، اظهار داشت:  قبل از سفر جلسات کارشناسی برای حل مشکلات و مسائل استان انجام شد؛  قرار شد برخی از موارد که می شود در کوتاه مدت حل شود و برخی از موارد که نیاز به تخصیص اعتبار دارد از طریق مدیریت برنامه ریزی فرآیند تخصیص انجام شود.

وی با بیان اینکه در دیدار با اقشار گلایه ها در مورد جذب نیرو و آموزش جوانان بود، افزود: در جلسه شورای اداری به مدیران اعلام کردیم که اولویت اول جذب نیروهای بومی باشد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه در این سفر از مناطق زلزله‌زده و سیل زده بازدید شد و برای تسریع بازسازی این منطقه مصوبات لازم تصویب می‌شود، گفت: در جلساتی که با مسئولان در شورای اداری هرمزگان داشتیم و نتایج سرکشی به بخش‌های مختلف استان قرار شد مشکلاتی که به سرعت امکان رفع دارند در یک زمان کوتاه برطرف شود و برخی مشکلات دیگر که نیازمند تخصیص اعتبارات در مرکز است در سازمان برنامه و بودجه دنبال شود.

رئیس جمهور افزود: در مسئله زلزله و سیل اخیر در هرمزگان خدا را شاکریم با توجه به بزرگی این وقایع تلفات انسانی چندانی نداشتیم، اما خسارت مادی زیادی به بار آورد که این خسارت‌ها باید از ناحیه دولت به نحوی جبران بشود.

رئیسی در خصوص بازدید از مناطق زلزله‌زده فین نیز گفت: در این منطقه برخی اقدامات اولیه همچون آواربرداری و ایجاد فوندانسیون انجام شده و ساخت و ساز‌ها در حال انجام است.

وی گفت: برای ادامه کار به تامین اعتبار نیاز بود که قرار شده اعتبارات موردنیاز تامین و خانه‌های مردم به زودی ساخته شود و در این خصوص مشکلی وجود ندارد.

رئیس جمهور افزود: گلایه‌های که نمایندگان اقشار هرمزگان در خصوص به‌کارگیری نیرو‌های بومی داشتند قبول داریم و مدیران باید در صنایع و طرح‌های بزرگ استان هرمزگان اولویت را بر بومی گزینی قرار دهند.

‌رئیسی گفت: برخی از کمبود‌هایی که در هرمزگان وجود دارد باید به موقع برای آن اقدام شود به عنوان مثال برخی نقاط که مشکلات کمبود مراکز بهداشتی و درمانی دارند باید این مشکل برطرف شود.

وی بر ساماندهی حوزه صیادی و توسعه آن در هرمزگان تاکید کرد و افزود: صید ترال باید ممنوع شود و مواردی که نیاز به مجوز دارد باید توسط شیلات مشخص شود.

رئیس جمهور همچنین ساماندهی و نظم دادن به وضعیت کالا‌های ته‌لنجی یا ملوانی را یک ضرورت دانست و گفت: این موضوع باید سریعاً بصورت آیین نامه ابلاغ شود.

رئیسی بر رونق تجارت هرمزگان با کشور‌های همجوار و صادرات کالا‌ها و محصولات تولید شده به این کشور‌ها تاکید کرد و از استاندار هرمزگان خواست برای آسان کردن این موارد برای تولیدکنندگان و صادر کنندگان تلاش کند.

رئیسی وضعیت فقر در هرمزگان را قابل قبول ندانست و فعال شدن اقتصاد گردشگری در هرمزگان را یکی از راه‌های کاهش فقر در این استان عنوان کرد.

پرداخت سهم استان هرمزگان توسط صنایع بزرگ مستقر در این استان از دیگر خواسته‌های رئیس جمهور بود و از صنایع بزرگ هرمزگان خواست مسئولیت اجتماعی خود را در قبال این استان ایفا کنند.

وی در خصوص جزیره هرمز هم گفت: وضعیت جزیره هرمز تاسف برانگیز است و از ظرفیت بزرگ این جزیره در حوزه گردشگری برای رفع بیکاری باید استفاده کرد.

رئیس جمهور جزیره هرمز را نماد ایثارگری و مقاومت دانست و گفت: ساخت سریع یک مرکز بهداشتی و درمانی مجهز و ساخت مسکن در هرمز همچون دیگر مناطق کشور و رفع نیاز این جزیره به مسکن باید باید به سرعت آغاز شود.

رئیسی گفت: وضعیت و ظاهر جزیره قشم بسیار متفاوت از زمان قبل از انقلاب شده است، ولی هنوز کافی نیست و باید در این جزیره توسعه جدی در حوزه گردشگری ایجاد شود.

وی افزود: قشم باید به مرکز تولید و صادرات تبدیل شود و نباید محلی برای توزیع کالا باشد و قرار شد موانع مختلفی که در این جزیره وجود دارد سرعیاَ برطرف شود.

رئیس جمهور بر توسعه هرمزگان بر اساس فرهنگ این استان تاکید کرد و گفت: هرمزگان دارای فرهنگ ریشه دار دینی و اسلامی و آداب و رسوم بسیار قدیمی و قابل احترام است و هر نوع توسعه یافتگی باید با حفظ این فرهنگ صورت بگیرد.

رئیسی همچنین بر اجرایی شدن مصوبات شواری اداری هرمزگان و رصد و نظارت رسانه‌ها بر اجرایی شدن این مصوبات تاکید کرد.

وی در خصوص اتصال جزیره قشم به بندر پهل در بندرخمیر هم گفت: برای ساخت پل خلیج فارس تاکنون حداکثر 20 درصد کار انجام شده و این طرح رها شده شده است.

رئیس جمهور بر ساخت این پل تاکید کرد و وعده داد با تامین اعتبار ساخت و تکمیل آن ادامه یابد.

رئیس جمهور به پرسش یکی از خبرنگاران درباره موضوع انتزاع بخشی از شهرستان پارسیان هم پاسخ داد و گفت: این طرح از قدیم مطرح شده و اکنون در دستور کار دولت نیست./مهر

 رئیس جمهور: به برکت جمهوری اسلامی کارهای زیادی در جزیره قشم انجام شده است

رئیس جمهور بر ضرورت رفع مشکلات روستای گورزین تاکید کرد و گفت: به برکت جمهوری اسلامی کارهای زیادی در جزیره قشم انجام شده است

 آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در ادامه برنامه های سفر خود به استان هرمزگان، با حضور در روستای گورزین با مردم این روستا دیدار و گفتگو کرد و از نزدیک در جریان مشکلات آنها قرار گرفت.

رئیس جمهور گفت: در جزیره قشم به برکت جمهوری اسلامی کارهای زیادی انجام شده است و چهره این جزیره با قبل از انقلاب قابل قیاس نیست.

وی ادامه داد: افراد مُسن متوجه تحولات انجام شده در قشم هستند و می‌‎دانند در حوزه آبادانی و ایجاد زیرساخت‌ها چه اقدامات مهمی انجام گرفته اما به دلیل ظرفیت‌های زیادی که در این منطقه وجود دارد ،تحولات قشم باید متناسب با ظرفیت‌های آن باشد.

وی خاطر نشان کرد: بخشی از مردم این منطقه در پروژه های گردشگری مشغول هستند که با توسعه این صنعت، اشتغال افزایش خواهد یافت.

آیت الله رئیسی با اشاره به درخواست مردم برای حل مشکل بازپرداخت تسهیلات خود که برای سال‌های گذشته بوده، تصریح کرد: قرار شد استاندار این موضوع را پیگیری کنند تا بازپرداخت تسهیلات فشاری بر مردم نیاورد.

آیت‌الله رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت انجام مسئولیت اجتماعی شرکت‌های صنعتی در محدوده فعالیتشان اشاره کرد و افزود: خوشبختانه وزارت نفت در این زمینه در همه جای ایران از جمله استان هرمزگان و قشم اقداماتی مهمی را آغاز کرده است.

رئیس جمهور گفت: اجرای مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌های صنعتی در قشم باید به توسعه این جزیره و کسب منافع مردم از فعالیت این صنایع منجر شود.

رئیس جمهور و هئیت همراه امروز از بندرعباس وارد جزیره هرمز شدند و سپس توسط بالگرد برای افتتاح نخستین پالایشگاه نفت خام فوق سنگین کشور در قشم و همچنین بازدید از چند پروژه مهم از جمله شرکت نفت فلات قاره و طرح ملی پل خلیج فارس وارد جزیره قشم شد.

رئیس جمهور تا دقایقی دیگر با رسانه‌های استان هرمزگان و جزیره قشم نشست مطبوعاتی برگزار خواهد کرد و پس از آن این جزیره را ترک می‌کند./تسنیم

پس از افتتاح پالایشگاه نفت فوق سنگین قشم

رئیس‌جمهور: رویکرد دولت سیزدهم جلوگیری از خام فروشی منابع و مواد معدنی کشور است

رئیس جمهور رویکرد دولت سیزدهم را جلوگیری از خام فروشی منابع و مواد معدنی کشور توصیف کرد و گفت: این رویکرد در حوزه نفت نیز به صورت جدی از سوی وزارت نفت دنبال می‌شود و ساخت پالایشگاه نفت فوق سنگین قشم جلوه‌ای از تلاش برای جلوگیری از خام‌فروشی و ایجاد ارزش افزوده است که منافع آن نصیب ملت ایران می‌شود.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی ظهر جمعه در دومین روز سفر به هرمزگان پس از افتتاح فاز اول پروژه پالایشگاه نفت فوق سنگین قشم در گفت‌وگو با خبرنگاران در پاسخ به این سوال که افتتاح این طرح چه تأثیری در جلوگیری از خام‌فروشی دارد؟ گفت: هدف احداث این پالایشگاه جلوگیری از خام‌فروشی و ایجاد ارزش افزوده است.

رئیسی با بیان اینکه محصولات این پالایشگاه از جمله قیر موارد استفاده گسترده‌ای دارد، اظهار داشت: این اقدام از آن گام‌های بسیار خوبی است که وزارت نفت با همکاری بخش خصوصی برداشته است.

رئیس جمهور گفت: بانک‌های کشور در این طرح مهم سرمایه‌گذاری کرده‌اند که هم خودشان سود می‌برند و هم محصولش برای مردم خواهد بود.

نظر شما