شناسهٔ خبر: 51954123 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

فردا؛ بهره برداری از پالایشگاه نفت سنگین قشم با حضور رئیس جمهور

مرحله نخست پالایشگاه نفت سنگین قشم، فردا با حضور رئیس جمهور به بهره برداری می‌رسد.

صاحب‌خبر -

فردا؛ بهره برداری از پالایشگاه نفت سنگین قشم با حضور رئیس جمهوربه گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛ دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور در بازدید از شرکت پارس بهین پالایشگاه نفت سنگین قشم گفت: این جزیره بعنوان هاب انرژی کشور است و مرحله نخست، ظرفیت پالایش روزانه ۳۵ هزار بشکه را دارد.
سعید محمد با اشاره به اینکه اعتبار مورد نیاز این طرح در سال‌های گذشته از منابع مالی بانک پاسارگاد و صندوق توسعه ملی تامین شده است افزود: مرحله دوم پالایشگاه نفت سنگین قشم نیز با ظرفیت پالایش ۳۵ هزار بشکه، با ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی درحال ساخت است.

بیشتربخوانید: مشاور رئیس جمهور: برای تکمیل پل خلیج فارس ۳۰۰ میلیون یورو نیاز است
وی به انتقال نفت سنگین از حوزه سروش به پالایشگاه نفت سنگین قشم اشاره کرد و گفت: سالانه یک میلیون تن قیر، و شش میلیون تن بشکه نفت سبک آماده صادرات می‌شود که ارزش افزوده برای کشور به همراه دارد.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور از سرمایه گذاران بخش خصوصی که علاقمند به سرمایه گذاری در بخش نفت هستند خواست، جزیره قشم را در اولویت سرمایه گذاری قرار دهند.
سعید محمد در بازدید از بانکرینگ (تامین سوخت شناور‌های عبوری از خلیج فارس) جزیره قشم افزود: این بخش هم درآمدزایی ارزی برای کشور دارد و به زودی شاهد تراز بانکرینگ با کشور‌های حاشیه خلیج فارس خواهیم بود.

نظر شما