شناسهٔ خبر: 51942990 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در لرستان:

اشتغال و مسکن مهمترین دغدغه خانواده های شاهد و ایثارگر

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در دیدار امام جمعه خرم آباد اشتغال و مسکن را دغدغه مهم خانواده‌های شاهد و ایثارگر دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز لرستان، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در دیدار با نماینده، ولی فقیه در لرستان، اشتغال و مسکن را مهمترین دغدغه خانواده‌های شاهد و ایثارگر دانست و افزود:یکی از برنامه‌های بنیاد شهید ایجاد اشتغال و مسکن برای خانواده‌های شاهد و ایثارگر است.

سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۰۰ هزار نفر از فرزندان شاهد و ایثارگر در کشور بیکار هستند افزود: ما به دنبال افزایش سهمیه اشتغال برای این خانواده‌ها هستیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از استخدام و به کارگیری ۱۷ هزار نفر از فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد طی امسال و سال آینده خبر داد و افزود: همچنین طرح ویژه‌ای برای ایجاد اشتغال و مسکن فرزندان جانبازان بالای ۷۰ درصدداریم.
قاضی زاده هاشمی افزود:در طرح مسکن ۵ درصد و در اشتغال ۱۰ درصد سهم این خانواده‌ها است که در استان‌ها باید به این امرمهم توجه کنند.

نماینده، ولی فقیه در استان هم نقش استان لرستان در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: استان لرستان ۶ هزار و ۳۰۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌اند و باید به اشتغال مسکن و طرح‌های نیمه تمام ازجمله برج‌های دوقلوی کیو توجه ویژه‌ای شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمدشاهرخی به ظرفیت‌های لرستان در حوزه آب کشاورزی و صنعت اشاره کرد و افزود:دولت اگربه دنبال اشتغال فرزندان شاهدوایثارگر است بایددراین بخش هاسرمایه گذاری کنند.

بنیادشهید باید به مسائل درمانی همه جانبازان بخصوص جانبازان شیمیایی وقطع نخاع توجه کند.
در ادامه معاون رئیس جمهوربا خانواده شهیدان فتح اله و یاسر محمدیان و رضا دلفان جانباز ۷۰ درصددر خرم آباد دیدار و گفتگو کرد.
شهید یاسر محمدیان روز سه‌شنبه ۲۶ تیرماه ۹۳ حین آموزش خلبانی در سانحه‌ی هوایی که در حوالی دریاچه بختگان استان فارس روی داد به شهادت رسید.

شهید یاسر محمدیان فرزند پاسدار شهید فتح‌الله محمدیان از شهدای دوران دفاع مقدس است که در تاریخ ۱۳۶۲/۱۰/۲۸ در جبهه‌های جنوب به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
رضادلفان نیز در سال ۶۵ و در منطقه مهران به درجه رفیع جانبازی نائل شد

نظر شما