شناسهٔ خبر: 51936467 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

شیرابه زباله‌های شهری تهدیدی برای منابع آبی قروه

دفن غیراصولی زباله‌های شهری در قروه و انباشت آن در نقاط مختلف این شهرستان به معضلی تبدیل شده که محیط زیست را تهدید می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کردستان، انباشت زباله ورود شیرابه به زمین‌های کشاورزی اطراف و آلودگی آب‌های زیرزمینی را به دنبال داشته است.

جانمایی نامناسب محل دفن، عدم دفن اصولی زباله‌های عفونی بیمارستانی، ورود پلاستیک و زباله‌های سبک به دلیل وزش باد به زمین‌های کشاورزی و آلودگی آب‌های زیر زمینی به دلیل ورود شیرآبه این زباله از مشکلات این اقدام اشتباه است.

مشکل دفن پسماند در قروه سالهاست که مهم و پر چالش بوده و امروز که شاهد آلوده شدن چند نقطه از شهرستان به دلیل انباشت زباله هستیم، هر مسئولی خود را دغدغه مند می‌داند برای رفع آن و انگشت اتهام به سمت اداره‌ای دیگر می‌گیرد که در این میان کشاورزان و بهره برداران مسیر رودخانه فصلی جنیان از این مشکل بیشترین آسیب را دیده اند.

شهرداری که سال هاست در مدیریت پسماند قروه همه او را مقصر می‌دانستند حالا مشخص شده که مقصر اصلی نیست و اعتقاد دارد که کارگروه پسماند وسازمان محیط زیست باید محل مناسب را انتخاب و معرفی کند.

توفیق زارعی رئیس محیط زیست قروه  به ماده ۱۲ قانون مدیریت پسماند یعنی ماده قانونی که می‌گوید «محل‌های دفن پسماند‌ها براساس ضوابط زیست محیطی توسط وزارت کشور با هماهنگی سازمان محیط زیست و وزارت جهاد کشاورزی تعیین خواهد شد» اشاره می‌کند و از شهرداری انتظار استاندارد سازی دفن پسماند را دارد.

مجتبی غلامی مدیر اداره منابع آب قروه نیز از خطر آلوده شدن سفره‌های زیر زمینی آب منطقه خبر می‌دهد و سعیدی کارشناس این سازمان نیز بر این مسئله تاکید می‌کند.

<div id="video-display-embed-code_7502179"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3332253/7502179?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما