شناسهٔ خبر: 51933746 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نقش کمپین‌های تبلیغاتی و غافلگیری داوران «خنداننده‌شو»

تهران-ایرنا- کاهش میزان آرای مردمی «خنداننده شو۳» در مقایسه با فصل‌های پیشین و غافلگیری داوران از نتایج کسب‌شده از جمله اتفاقات دیشب برنامه خندوانه بود. نقش کمپین تبلیغاتی فضای مجازی موجب شده بود که نتایج با آنچه تصور می‌شد تفاوت داشته باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار تلویزیون ایرنا، در مرحله اول این مسابقه نفر اول با ۴۹۶ هزار رای مردمی راهی مرحله بعدی شد. در حالی که در دوره های گذشته افرادی همچون محمد معتضدی و سیده مریم کشفی در مرحله مقدماتی بیش از یک میلیون نفر رای داشتند. همچنین در رقابتی که در سال ۱۳۹۴ برگزار شد، میزان آرای امین حیایی و امیرمهدی ژوله بالای ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بود. با این حساب می توان گفت نفر اول امسال در مرحله مقدماتی نصف نفرات برتر رقابت چهار سال گذشته رای جمع کرده است.

نتایج مسابقه خنداننده‌شو تعجب تمامی اعضای هیات داوران و حتی مجری را در پی داشت. حذف دو خنداننده موفق برنامه یعنی نیما نافع و بابک باقرنیان که هر دو اجرای موفقی داشتند، از جمله اتفاقات ناخوشایند مسابقه دیشب بود. امیرمهدی ژوله، یکی از داوران برنامه بارها تاکید کرد دو نفر هستند که من دوست ندارم هیچ کدام‌شان حذف شوند. اتفاق عجیب خنداننده‌شو این بود که هر دو نفر در نتیجه آرای مردمی حذف شدند.

نیما نافع در حالی از دور مسابقات کنار رفت که امیرعلی نبویان او را رای اول خودش خوانده بود. حسن معجونی هم گفت: من از حذف او شوکه شدم.

این ماجرا درباره دیگر شرکت کننده حذف شده یعنی بابک باقرنیان نیز تکرار شد. ژوله خطاب به او گفت: تو خیلی امکانات بدنی و بیانی خوب و میمیک منحصر بفردی داشتی. چون از حذف دوستت ناراحت بودی اجرایت دچار لطمه شد.

اظهار شگفتی‌ داوران صرفا محدود به نفرات حذف شده نبود. آنها حتی وقتی فردی در رده‌های بالای جدول قرار می‌گرفت نیز اعتراف می‌کردند که انتظار چنین نتیجه‌ای را نداشتند. به عنوان مثال ژوله در واکنش به رای نفر دوم گفت احتمالا کمپین تبلیغاتی خوبی داشته‌ای!

نقش کمپین‌های تبلیغاتی و غافلگیری داوران «خنداننده‌شو»

کنایه ژوله گویای این واقعیت است که برخی شرکت‌کنندگان با تبلیغات در فضای مجازی نظر دیگران را به سمت خودشان جلب می‌کنند. در واقع هر کسی که کمپین تبلیغاتی قوی‌تری داشته باشد بیشتر رای جمع می‌کند.

راه حل این مشکل همان پیشنهادی است که ژوله در میان صحبت‌هایش ارائه کرد. این که همه شرکت‌کنندگان در یک رای‌گیری مردمی شرکت کنند و دست آخر داوران با رای نجات چند نفر را از خطر حذف شدن نجات دهند.

به گزارش ایرنا، براساس رای‌های تماشاگران نیما سهرابی با ۴۹۶۶۰۹ رای، حانیه زنگارکی اناری با ۳۰۵۰۳۳ رای، نگار طاهر احمدی با ۲۷۶۷۲۴ رای، محمد حاجی‌زاده با ۲۶۶۰۸۷ رای، علی غریب با ۲۵۸۹۷۶ رای، حسن عزیزی لاری با ۲۲۶۱۸۸ رای، مصطفی احمدی(مازندران) با ۲۱۰۸۲۶ رای و یاشار کبیری با ۲۰۴۵۹۷ رای به مرحله دوم راه یافتند.

فائزه جمشیدی، بابک باقرنیان، میلاد نظری و نیما نافع نیز از ادامه این مسابقه بازماندند.

هانا ستوهی، مهدی داوودی، مصطفی احمدی (شاهرود) و محمدحسین توسلی در مرحله مقدماتی با رای داوران به دوم رسیدند.

مرحله دوم خنداننده‌شو۳ هفته آینده برگزار و از شبکه نسیم پخش می‌شود. شرکت‌کنندگان در این مرحله در سه گروه چهار نفره با یکدیگر رقابت می‌کنند.

خندوانه از یک‌شنبه تا سه‌شنبه ساعت ۲۳ در شبکه نسیم روی آنتن است.

نظر شما