شناسهٔ خبر: 51928630 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

سازمان هواشناسی پیش بینی کرد؛

بارش ۴ روزه باران و برف و کولاک و سرما از فردا در کشور/ کاهش ۱۰درجه‌ای دما در برخی مناطق

سازمان هواشناسی از کاهش دما تا۱۰درجه در شمال و غرب کشور خبر داد و اعلام کرد: با ورد سامانه بارشی از فردا به کشور تا پایان وقت روز یکشنبه آینده بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، کاهش دما و در نواحی سردسیر بارش برف و کولاک برف‌ را خواهیم داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ براساس گزارش سازمان هواشناسی، امروز در بیشتر مناطق کشور دارای جوی پایدار خواهد بود و فقط در بخش‌هایی از غرب و شمال غرب کشور و ارتفاعات غربی البرز بارش پراکنده باران و برف پیش‌بینی می‌شود.

با توجه به پایداری جوی در امروز تهران و کرج و طی دو روز آینده در اصفهان کاهش کیفیت هوا ناشی از انباشت آلاینده‌های جوی خواهیم داشت.
 
فردا با ورود سامانه بارشی جدید، در شمال غرب، غرب و ارتفاعات البرز مرکزی بارش باران و برف آغاز خواهد شد و تا پایان وقت روز یکشنبه آینده، بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، کاهش دما، در نواحی مستعد ریزش تگرگ و در نواحی سردسیر و ارتفاعات بارش برف و کولاک برف‌ رخ خواهد داد.
 
روز جمعه شدت و گسترده فعالیت سامانه بارشی افزایش می‌یابد و در نیمه غربی کشور، سواحل غربی دریای خزر، سواحل غربی خلیج فارس، ارتفاعات و دامنه‌های البرز و زاگرس مرکزی، بارش باران، وزش باد شدید موقتی، رعدوبرق و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف پیش بینی شده است.
 
روز جمعه در غرب آذربایجان غربی و غرب کردستان، شمال و شرق خوزستان، شمال غرب فارس، بوشهر، لرستان، چهارمحال و بختیاری، غرب کردستان، کهگیلویه و بویراحمد، غرب اصفهان، ارتفاعات در استان‌های تهران، البرز، گیلان و مازندران بارش‌ها رخ خواهد داد.
 
روز شنبه آینده فعالیت سامانه بارشی در اغلب نقاط کشور ادامه دارد که شدت بارش‌ها در شمال شرق و جنوب کشور خواهد بود؛ در این روز در استان‌های فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، نوار غربی آذربایجان غربی، لرستان، نیمه غربی اصفهان، بوشهر، کرمان، هرمزگان، شمال خراسان رضوی، خراسان شمالی، ارتفاعات تهران، مازندران و البرز‌ بارش باران را شاهد خواهیم بود.
 
روز یکشنبه آینده در استان‌های هرمزگان، نیمه جنوبی کرمان، جنوب فارس و خراسان جنوبی بارش‌ها پیش‌بینی شده است.
 
سازمان هواشناسی با اشاره به فعالیت سامانه بارشی، هشداری نسبت به احتمال جاری شدن روان‌آب، آبگرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، سیلابی شدن رودخانه‌ها، لغزندگی، پدیده مه و کاهش دید در جاده‌ها، مسدود شدن جاده‌های کوهستانی و برف گیر و احتمال افت فشار گاز صادر کرد.
 
روزهای جمعه و شنبه پیش رو در شمال غرب، غرب و استان‌های ساحلی دریای خزر دما بین ۶ تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد؛ همچنین اوایل هفته آینده کاهش دما در نیمه غربی کشور خواهیم داشت که روز یکشنبه آینده در ایلام، خوزستان و روز دوشنبه در بوشهر و فارس پیش‌بینی شده است و احتمال خسارت به محصولات و ماشین آلات کشاورزی وجود دارد.
 
روز جمعه در جنوب شرق، جنوب غرب و بخش‌هایی از مرکز کشور و روز شنبه در نیمه شرقی و بخش‌هایی از مرکز کشور وزش باد نسبتا شدید تا شدید پیش بینی شده است که در برخی نقاط خیزش گردوخاک درو از انتظار نیست.
 
آسمان تهران امروز نیمه‌ابری، همراه با غبار صبحگاهی به تدریج صاف پیش‌بینی می‌شود و امشب در برخی ساعات وزش باد شدید در تهران رخ می‌دهد.
 
بندرعباس و اهواز امروز ۲۴ درجه گرم‌ترین و ارومیه با ۷ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.
 
 
 
انتهای پیام

نظر شما