شناسهٔ خبر: 51906552 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

سازمان هواشناسی پیش بینی کرد؛

بارش باران و وزش باد شدید در بیشتر استان‌ها/ احتمال بارش پراکنده امروز در پایتخت

سازمان هواشناسی امروز از بارش باران و وزش باد شدید موقتی در استان‌های غربی، شمالی و جنوبی کشور خبر داد و اعلام کرد: روز پنجشنبه سامانه بارشی جدید از غرب وارد کشور خواهد شد و پایان هفته بارانی خواهیم داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ براساس گزارش سازمان هواشناسی، امروز در استان‌های لرستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، زنجان، نیمه جنوبی استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل، نیمه شمالی و شرق خوزستان و برخی نقاط استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، همدان، قزوین، البرز، گیلان و تهران بارش باران، وزش باد شدید موقتی و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف پیش بینی شده است که در استان‌های جنوبی کشور احتمال رعدوبرق وجود دارد.

فردا بیشتر مناطق کشور دارای جوی پایدار خواهد بود، فقط در بخش‌هایی از غرب و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده رخ می‌دهد.
 
روز پنجشنبه سامانه بارشی جدید از شمال غرب وارد کشور می‌شود و در شمال غرب، غرب، ارتفاعات جنوب غرب، غرب سواحل دریای خزر و دامنه‌ها و ارتفاعات البرز مرکزی و برخی مناطق مرکزی کشور بارش باران و برف پیش بینی می‌شود. 
 
روز جمعه در غالب مناطق نیمه غربی کشور بارش باران و برف، وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد که شدت بارش‌ها در استان‌های کردستان، اردبیل، گیلان، غرب مازندران، جنوب آذربایجان غربی، ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی است.
 
روز شنبه آینده در بیشتر مناطق کشور بجز مناطقی از شمال غرب و جنوب شرق بارش باران و برف پیش بینی شده است که شدت بارش‌ها در شمال شرق و جنوب کشور خواهد بود. 
 
امروز در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل افزایش دما را خواهیم داشت و روزهای جمعه و شنبه در شمال غرب، غرب و استان‌های ساحلی دریای خزر دما ۶ تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد.
 
روز جمعه در جنوب شرق، جنوب غرب و بخش‌هایی از مرکز کشور و روز شنبه هفته آینده در نیمه شرقی و بخش‌هایی از مرکز کشور وزش باد نسبتا شدید تا شدید خواهیم داشت.
 
 
آسمان تهران امروز نیمه ابری و به‌تدریج کاهش ابر، غبارآلود و در بعدازظهر وزش باد پیش بینی شده که احتمال بارش پراکنده وجود دارد و حداقل دمای۴ و حداکثر دمای۱۳ درجه خواهد بود.
 
بندرعباس و اهواز امروز با دمای ۲۲ درجه گرم‌ترین و ارومیه با  دمای ۷ درجه سردترین مراکز استان‌ کشور است.
 
 
انتهای پیام

نظر شما