شناسهٔ خبر: 51918806 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

تدابیر دولت و مجلس برای حمایت از بورس

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: وظیفه دولت است که سازماندهی بورس را شفاف، رقابتی همراه با نقدپذیری و حمایت از سهام داران خرد برعهده بگیرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی امروز (سه‌شنبه، ۲۱ دی) در حاشیه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در این جلسه درباره مسائل بانکی، گمرکات، املاک تکمیلی و عملکرد وزارت اقتصاد برای اجرایی شدن بیانیه گام دوم انقلاب مطالبی مطرح شد.

خاندوزی بیان کرد: برای حمایت از بورس، اجزایی از ۱۰ بسته پیشنهادی بورسی دولت، که نیازمند درج در بودجه است، در یک مصوبه رسمی و با امضای رئیس جمهور به مجلس ابلاغ می‌شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: وظیفه دولت است که سازماندهی بورس را شفاف، رقابتی همراه با نقدپذیری و حمایت از سهام داران خرد برعهده بگیرد.

<div id="video-display-embed-code_458365" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/834166/458365?width=400&height=300"></script></div>

شهباز حسن‌پور بیگلری، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: نگرانی و دغدغه نمایندگان و مردم درخصوص وضعیت بورس و وام‌های بانکی است و انتظاراتی که کمیسیون اقتصادی از وزارت اقتصاد دارند.

وی بیان کرد: در این جلسه سوال اصلی ما از وزارت اقتصاد این بود که چرا بسته پیشنهادی بورسی دولت، قبل از ارسال لایحه بودجه ۱۴۰۱ ارائه نشد؟ موضوع دیگر مسئله تبصره ۱۸ است، ۱۰ ما از سال می‌گذرد و یک ریال از ۳۰ هزار میلیارد تبصره ۱۸ هنوز عملیاتی نشده است و آقای خاندوزی قول دادند این موضوع در دو ماه آینده اجرایی خواهد شد.

<div id="video-display-embed-code_458369" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/834166/458369?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما