شناسهٔ خبر: 51917822 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

واحدهای بخار باقی‌مانده نیروگاه سبلان تا تابستان وارد مدار می‌شود

معاون برق و انرژی وزیر نیرو گفت: ۲ واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان تا تابستان سال آینده وارد مدار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل، همایون حائری در جریان بازدید از بخش‌های مختلف نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان اردبیل اظهار کرد: قدردان تلاش پیمانکاران، متخصصان و مهندسان مجری طرح توسعه نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان هستیم که تلاش می‌کنند تمام بخش‌های این نیروگاه وارد مدار شده تا مشکلی را در تأمین برق نداشته باشیم.

 وی افزود: ۲ واحد بخار این نیروگاه باقی‌مانده که تلاش می‌شود اوایل سال آینده وارد مدار شده تا با ظرفیت کامل یک‌هزار و ۴۴۰ مگاواتی این نیروگاه، نیرورسانی کند.

معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت توانیر ادامه داد: در حال حاضر ظرفیت نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان یک‌هزار و ۱۲۰ مگاوات است که امیدواریم تا فصل تابستان سال آینده با تکمیل ۲ واحد بخار این نیروگاه، ارتقا ظرفیت این نیروگاه را شاهد باشیم.

تلاش برای تأمین برق کشور در فصل زمستان

حائری بیان کرد: همکاری خوبی را در تأمین سوخت جایگزین گاز در نیروگاه‌های سیکل ترکیبی شاهد هستیم تا همه بخش‌های چنین نیروگاه‌هایی در کشور فعالیت کرده و ما در فصل زمستان مشکلی در تأمین برق نداشته باشیم.

وی با بیان این‌که فاز دوم بخش بخار نیروگاه ۸۰ درصد و واحد سوم نیز ۶۵ درصد پیشرفت دارد، تصریح کرد: مقرر شد تا با تأمین تجهیزات و خریدی که انجام می‌شود زمینه بهره‌برداری کامل از این مجموعه در ماه‌های آینده فراهم شود.

معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت توانیر پیشرفت کار را با توجه به مدیریت مناسب این مجموعه مطلوب ارزیابی کرد و افزود: این نیروگاه در ۶ واحد گازی به ظرفیت ۱۶۰ مگاوات و ۳ واحد بخار به ظرفیت ۴۸۰ مگاوات در حال تکمیل است که امیدواریم با راندمان مناسب افزایش ظرفیت این نیروگاه را شاهد باشیم.

حائری گفت: بر اساس زمان‌بندی، پیمانکاران تلاش می‌کنند تا با یک شرایط مطلوب این پروژه را به سرانجام رسانده و به‌صورت کامل این نیروگاه را وارد مدار کنند.

گفتنی است؛ در این بازدید مقرر شد تا مشکل آب این مجموعه نیز از طریق تکمیل خط لوله در حال اجرا و همچنین اختصاص بخشی از پساب شهر اردبیل به نیروگاه سیکل ترکیبی اردبیل مرتفع شود.

انتهای پیام/۳۴۶۳/ی

نظر شما