شناسهٔ خبر: 51914893 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

در پایان معاملات امروز

افزایش ۱۹۲۸ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۱۹۲۸ واحدی معادل ۰.۱۴ درصدی به یک میلیون و ۳۳۴ هزار و ۶۸۳ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افزایش ۴۸ واحدی به ۱۸ هزار و ۶۵ واحد رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (سه شنبه 21 دی) چهارمین روز کاری بورس در هفته جاری با رشد 2292 واحدی و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 335 هزار واحد آغاز شد و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۱۹۲۸ واحدی معادل ۰.۱۴ درصدی به یک میلیون و ۳۳۴ هزار و ۶۸۳ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افزایش ۴۸ واحدی به ۱۸ هزار و ۶۵ واحد رسید.

 

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۴۷۷ واحدی معادل ۰.۱۴ درصد به رقم ۳۳۰ هزار و ۳۹۸ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افزایش ۱۲۸۶ واحدی، عدد ۳۵۳ هزار و ۳۹۶ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۸۰۸ واحدی به رقم ۲۲۲ هزار و ۱۳۵ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۴۳۳۹ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۰۳ هزار  و ۵۲۶ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۹۲۴ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۲۰ هزار و ۲۳۹ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۸۲۳ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۵۵۵ هزار و ۳۹۴ واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای خودرو، وبملت، فولاد، کالا، خساپا، شبندر، خگستر به ترتیب با 668، 237، 146، 143، 131، 100 و 99 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح امروز نمادهای خودرو - ايران‌ خودرو، خگستر - گسترش‌سرمايه‌گذاري‌ايران‌خودرو، خساپا – سايپا، كالا - بورس كالاي ايران، ختوقا - قطعات‌ اتومبيل‌، حتوكا - حمل‌ونقل‌توكا و شپنا - پالايش نفت اصفهان در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فولاد، خودرو، وبملت، شبندر و نوری با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فارس، شپدیس، تاپیکو و مبین بیش‌ترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد قزوین (کارخانجات قند قزوین) با ۴.۹۹ درصد رشد و پس از آن، نمادهای فپنتا، خپویش، آپ و قلرست بود. همچنین نماد معاملاتی غشصفا (شیر پاستوریزه پگاه اصفهان) با ۴.۷۱ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای لبوتان، چافست، ثنوسا، دیران و خنصیر قرار گرفتند و  معامله‌گران بورس ۵ میلیارد و ۱۰۳ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۱۸ هزار و ۲۵۰ نوبت معامله و به ارزش ۲۴ هزار و ۲۱۱ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

 

 

یادآور می شود: روز گذشته (دوشنبه 20 دی) شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۴ هزار و ۱۸۰ واحدی معادل ۰.۳۱ درصدی به یک میلیون و ۳۳۲ هزار و ۶۴۰ واحد سقوط کرد. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۹۹ واحدی به ۱۸ هزار و ۱۸ واحد رسید. شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۱۰۳۴ واحدی معادل ۰.۳۱ درصد به رقم ۳۲۹ هزار و ۸۹۳ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با  کاهش ۱۰۹۹ واحدی، عدد ۳۵۲ هزار و ۱۰۳ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۶۹۰ واحدی به رقم ۲۲۱۳۲۲ هزار واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۳۷۹۰ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۶۹۸ هزار و ۹۸۳ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۸۳۸ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۱۷ هزار و ۲۰۲ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۱۲۲۲۲ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۵۵۶ هزار و ۷۰ واحد را به نمایش گذاشت.

 

بنابراین گزارش، در معاملات روز گذشته بورس تهران، نمادهای معاملاتی پارس، فملی، فارس، وصندوق و شپنا با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی خودرو، وبملت، وبصادر، خساپا و خبهمن تاثیر مثبت در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار روز گذشته بیشترین کاهش قیمت متعلق به نماد ولیز (لیزینگ ایران) با ۴.۹۹ درصد افت و پس از آن، نمادهای بنیرو، ثنوسا، حپترو و ونیرو بود. همچنین نماد معاملاتی حتوکا (حمل و نقل توکا) با ۴.۹۴ درصد، بیشترین افزایش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای ثامان، خپویش و حفارس قرار گرفتند و معامله‌گران بورس ۵ میلیارد و ۲۴۷ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۵۳ هزار و ۳۲۰ نوبت معامله و به ارزش ۲۹ هزار و ۹۹۶ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

 

پایان پیام/50

نظر شما