شناسهٔ خبر: 51889796 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

توسل ریاض به فیلم آمریکایی برای فرار از رسوایی

ائتلاف متجاوز سعودی برای توجیه بمباران یمن و ادعای کسب دستاورد اطلاعاتی، به سینمای آمریکا متوسل شد.

صاحب‌خبر -

  به گزارش سرویس بین الملل­ ­خبرگزاری صدا و سیما، ائتلاف متجاوز سعودی این روز‌ها به شکل پی در پی رسوایی به بار می‌آورد. پس از رسوایی ائتلاف متجاوز سعودی در ادعای حضور نیرو‌های حزب الله در یمن و ادعای محموله پزشکی کشتی «روابی»، این ائتلاف برای توجیه بمباران یمن و ادعای کسب دستاورد اطلاعاتی، به سینمای آمریکا متوسل شد.

<div id="video-display-embed-code_7493624"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3330270/7493624?width=350&height=250"></script></div>

ائتلاف (متجاوز) سعودی با انتشار تصاویری از یک فیلم آمریکایی، مدعی شد این تصاویر مربوط به موضعی برای مونتاژ موشک‌های بالستیک در بندر الحدیده یمن است.

دولت صنعا در ارزیابی اخیر ریاض اعلام کرد اینکه ائتلاف (متجاوز) سعودی چیزی جز تصاویری از یک فیلم آمریکایی و قطع بخش‌هایی از آن و متهم کردن جنبش انصارالله نداشته باشد، رسوایی بزرگی و نشان دهنده درماندگی و عجز است.

ائتلاف برای توجیه بمباران یمن، به دنبال متهم کردن انصارالله بود؛ اما آخرین تصاویری که ارائه کرد، دروغ واضح و روشنی بود. ائتلاف در تلاش برای تایید اعتبار سند آن درباره مونتاژ موشک‌های بالستیک در خارج از بندر الحدیده یمن، به سینمای آمریکا متوسل شد.

این نخستین ادعا‌های ناموفق این ائتلاف نیست. بلکه پیش از این نیز حزب الله را هدف اتهام مشابهی قرار داد و از مشارکت افسران آن در یمن سخن گفت. پس از آن هم مستقیما رسوایی کشتی «روابی» برملا شد که ائتلاف مدعی شد کشتی حامل تجهیزات پزشکی است؛ اما مشخص شد که این کشتی مملو از تجهیزات نظامی بوده است./ اليمادين

نظر شما